Ghidul afacerilor: dam167 Biz

Cu ocazia organizării unui nou tweetmeet/blogmeet/messenegermeet sau cum vreţi să-i spuneţi, organizat şi redenumit de Cristina_TM (da, i se spune Creaţa în lumea interlopă), la redacţia dam167 au ajuns nişte sfaturi pentru începerea unei afaceri. Avînd în vedere că redactorul şef (care este şi spicăr, CEO, influencer şi antrepreneur) a ţinut să prezinte lumii întregi marea descoperire, menită să revoluţioneze modul în care facem afaceri. Noi toţi. Articolul deci:

– articol scris de dam167, redactor şef (spicăr, CEO, influencer şi antrepreneur)

Citind cu mare interes articolul Cristinei, am făcut greşeala să dau click pe legătura spre aşa zişii spicări. Am fost emoţionat pînă la lacrimi atunci cînd am citit prezentarea unuia dintre ei (îmi pare rău, dar e prea frumos ca să nu redau intreaga sa descriere):

Nume: Paul Coman

Va vorbi despre: In curand!

Companie: Startup Academy

Twitter: @PaulComan

Bio: Antreprenor, fascinat de idei noi si focalizat pe partea de startup a business-urilor. Iubesc sa incep proiecte si sa le dezvolt numai pana intr-un anumit punct.

Cum reusesc asta?

Cercetez si analizez meticulos oportunitatile pe care le aleg drept vehicule catre obiectivele mele. Daca nu sunt simple, profitabile si in acord cu misiunea mea, inseamna ca nu-s pentru mine, indiferent de cat de extraordinare sunt.

Vizualizez rezultatele, fac planul si ma apuc de treaba. Sistematizez si automatizez rapid, tai cordonul ombilical dupa care continui sa fac numai munca pe care iubesc sa o fac.

Da. Bine, e amuzant cum încearcă domnul să cucerească tinerii, dar ăsta e doar începutul. Am ajuns si pe acest startup academy, mai exact la acest articol.

Daca esti in cautarea unei oportunitati de afaceri, recomandarea mea este sa ai in vedere ca afacerea sa fie usor de scalat.

Da. am făcut o pauză scurtă, am mai sorbit o gură de cafea şi am încercat să înţeleg ce vrea domnul să spună. Cum adică să scalezi o afacere? Eu nu activez în domeniul afacerilor deci am zis să caut într-un curs de marketing…poate acel termen e totuşi specific domeniului. Am găsit asta: Reprezinta procesul de exprimare simbolica, numerica sau nenumerica, a gradului in care un obiect sau fenomen poseda o anumita caracteristica sau proprietate. Instrumentul cu ajutorul caruia se realizeaza masurarea poarta denumirea de scala. Activitatea de construire a scalelor se numeste scalare. In elaborarea unei scale sunt obligatorii doua cerinte:sa fie inteligibila de catre subiectii de la care se culeg informatiile, sa discrimineze (diferentieze) rimele de intensitate ale proprietatilor obiectului sau fenomenului cercetat. Da. Deci am instinctul nu m-a înşelat. Articolul se dezvoltă în urma acestei prostii, este înflorit cu alte cuvinte folosite prost (ex. expertiză) şi culminează cu ideea business-ului diferit de job.

Bun. Destul! Păi domnu’ Coman, că tai cordonul ombilical e o prostie, dar să publici astfel de articole? Noroc că suntem noi românii deştepţi şi putem da sfaturi. Cum poţi expune asemenea lucruri fără să precizezi măcar un domeniu sau să excluzi anumite domenii prin specific sau tipicuri? Dacă aveţi nervi tari puteţi vizualiza prezentarea în care domnul antreprenor, tăietor de ombilicuri, defineşte  SCALABILITATE. Apoi iniţiaţi o căutare pe google…aşa ca fapt divers…doar pentru a constata că numai pe blogul dânsului există o asemenea prostie. Domnule Coman, nu-ţi contestă nimeni realizările, dar orice om cu studii superioare ar roşi daca s-ar auzi spunând asemenea prostii.

Hai să tragem totuşi o concluzie:  Se trezesc antreprenori, care nu vor să facă nimic, nu vând ceva, nu produc un bun sau nu oferă servicii să facă afaceri şi să sfatuiască pe alţii, în urma unor jumătăţi de articole străine citite pe te miri unde. Au tradus şi ei după propria putere ce scria acolo şi atât. Nu se ridică niciunul să spună care sunt problemele în administrarea unei firme, problemele din acte şi ce ar trebui să ştii dacă vrei să deschizi o societate comercială. E păcat că se adună oameni să-i asculte, oameni care evită să facă o specializare sau o şcoală. E păcat că scriu aceste rânduri. E păcat pentru că entuziasmul conduce tineri la aceste “conferinţe” care sunt, din păcate, o pierdere de vreme. Deşi au început ca o idee bună, au continuat în stilul românesc: des şi prost. Da, va sări câte un blogăr să spună că a învăţat multe, dar acelea sunt prostii inventate de aşa zişii spicări. Mă rog, de unii dintre cei care au sau cred că au ceva de spus.

Domnul Coman câştigă premiul de “Bisnismenul lunii” şi eterna simpatie a redacţiei. O părere personală, dar distinsul domn ar putea fi numit pri ministru al României la câte prostii spune. Să scalăm, zic!

Actualizare: Păi ne-am luat cu vorba şi am uitat de fotografia domnului, un instantaneu surprins în momentul în care pronunţa “scalabilitate”. Poza, zic.

3 comments

  1. E mare afacerist, ce stii tu… A invatat care-i mersul vanzand ambalaje de pizza, nu-i trebuie scoli si experiente pertinente. Inca nu stie care-i diferenta intre marketing si management dar se prinde pe parcurs. Hai ca e simpatic, un fel de Dan Negru al mediului de afaceri timisorean :))

Leave a comment