Esența fotografiei

Tot timpul am spus că fotografia, ca orice formă de artă vizuală, trebuie ai aibă un impact. Am avut o perioadă (probabil 2007-2011) când eram obsedat de detalii precum compoziția, claritatea, culorile, profunzimea câmpului, în general aspectul tehnic al fotografiei. Puteam aprecia frumosul unui cadru oarecare, doar că alunecam în partea tehnică. Acum m-am vindecat, sunt obsedat doar de claritate, culori și profunzimea câmpului – hăhă, zâmbet de-ăla cu paranteză.

Am căutat, în general prin reviste – Photo Magazine – fotografi și fotografii care căutau să redea acel impact, acea inspirație, acel fior. Poate afinitatea mea pentru peisaje m-a lăsat foarte reticent la cadrele obscure ce înfățișau, în general, viața satului românesc și scenele dramatice din viața de zi cu zi. La un moment dat, trendul era compus doar din scenele dramatice din viața de zi cu zi, pentru că nu toată lumea avea acces la un sat românesc într-un mediu profesionist – excursii aranjate, lumini de studio etc.

L-am găsit apoi pe Mihai Moiceanu, fotograf ce combina după gustul meu peisajele și instantaneele, din colțurile țării sau de prin alte meleaguri. Așa am început să iau cadrele ca atare și să-mi pun anumite întrebări legate de modul prin care privesc prin vizorul aparatului foto.

Voiam să ajung la impact. Sunt cadre, cu caracter instantaneu, care te prind, te atrag, te emoționează. Uneori sunt realizate impecabil, alteori nu, nu neapărat din cauza fotografului. ci din cauza condițiilor de moment. Eu n-am prea avut timp de excursii dedicate fotografiei în ultimul timp, așa că am decis să împărtășesc cu voi astfel de cadre din alte părți.

DSC_5131

DSC_5196

DSC_5187

DSC_5689

Cadrele îi aparțin lui Radu, iar aici și aici puteți citi povestea lor pe larg. Pe mine unul m-au făcut să le privesc minute bune și m-au trimis cu gândul departe. Asta înseamnă fotografia, chiar dacă nu e tot timpul despre munții din Patagonia sau pădurile sălbatice ale Noii Zeelande. Uneori nu e despre cadrele fotoreporterilor Reuters nici despre colțurile extreme ale lumii. Uneori e doar un instantaneu ce scrie istoria unei aventuri.

Leave a comment