Cum să te apuci de fotografie în 2019 – V – Resurse

În sfârșit terminăm cu părțile astea care costă, aici o să recomand în mare chestii gratuite. Punctul de plecare este manualul aparatului – fie îl primești cu aparatul, fie îl descarci de pe internet. Să nu te sperii că are 200 de pagini, sunt multe funcții de care s-ar putea să n-ai nevoie niciodată și e ok, nu trebuie să-l înveți pe de rost. E important să începi ușor, cu prezentarea aparatului și modurile de fotografiere, nu te chinui să citești lucruri pe care oricum nu le înțelegi. Ai să vezi că noțiunile de acolo încep să te introducă ușor în fotografie, ai să vezi ce înseamnă timpul de expunere, ISO și așa mai departe.

Aș sugera să continui cu review-uri ale aparatului pe care ți l-ai cumpărat. Dacă se poate chiar pe YouTube – cumva să-ți fie ușor, nu trebuie să înveți prea multe aici ci doar să te familiarizezi cu aparatul.

În continuare, noțiunile generale ale fotografiei – timp de exepunere, diafragmă, ISO, profunzimea câmpului etc. Ca să-ți faci o idee uită-te la cartea aia pe care am recomandat-o în secțiunea „Cărți” a blogului. Cu toate astea, acum găsești gratis pe internet acele noțiuni, unele prin articole, altele pe YouTube. Sfatul meu e să nu dai banii pe cursuri care să-ți prezinte lucrurile astea, ci să le înveți în ritmul tău, pentru că resurse gratuite disponibile sunt foarte multe. Sau chiar să fii cu ochii pe cărțile care mai apar, pentru că orice carte care prezintă tehnici avansate va face și o introducere în ele (adică noțiuni de bază) – și astea pot fi scumpe, deci cu grijă.

Din nou, ia-o încet. Nu e ca și cum înveți și dai examen, noțiunile alea se vor fundamenta în timp. Nu trebuie să știi definițiile pe de rost pentru că folosindu-le ai să le înțelegi tot mai bine. Acum urmează tehnicile specifice pentru genul de fotografie de care ești interesat. Sau genurile, mulți care sunt la început de drum sunt interesați de toate – nu e un lucru rău ăsta. Prin tehnici înțeleg ceva gen „ce setări să folosești pentru peisaje” sau chiar sub titlul de tutorial (majoritatea vor fi în engleză). O să citez și niște surse, dar cum eu sunt pasionat de peisaje, cam asta urmăresc. Sper doar ca tipul conținutului să te ajute să-ți faci o idee despre ceea ce ar trebui să cauți.

Am să recomand canale de YouTube, iar acolo veți găsi și link-uri către bloguri, rețele de socializare, site-uri pentru portofolii etc.:

Peter McKinnon

Andy Mumford

Fstoppers

Joe Allam

Thomas Heaton

Andrew Marr

BackYard Photography

Jared Polin

Phlearn

Tony and Chelsea Northtrup

Va trebui să răsfoiești printre clipurile lor (dacă sunt pe YT), pentru că multe sunt de tip vlog, iar pe tine probabil că nu te interesează chiar totul. În vlog-uri vorbesc despre compoziții, accesorii și setări, mai ales că multe sunt on location, adică își arată practic cum fotografiază. Vei găsi acolo detalii despre echipamentul pe care-l folosesc dar și modul în care prelucrează imaginile, uneori destul de detaliat. Pentru prelucrare o să fie o postare separată pentru că e foarte importantă în fotografie, deși promit, voi fi scurt.