Cu conținutul în blogosferă

Am citit în ultimele zile niște lucruri care m-au pus pe gânduri. Nu, nu e de bine, deci e cu heituială. Inițial am vrut să vorbesc despre câteva tendințe în blogosferă, dar mi se pare că citesc prea puține bloguri ca să trag unele concluzii. Plus că erau multe de zis și vorba lungă…

Revin. Zilele trecute am citit la Radu că a fost YouMeet – o întâlnire cu copchii care se schimonosesc pe YouTube. Întâlnirea asta cică a fost organizată prost, au sărit părinții în sus, astea, prilej al bătrânilor blogosferei să trateze subiectul cu aroganță. Dacă trecem peste asta, ăia mici au Nu chiar și 500 dă mii de subscriberi – dacă urmăriți iutubul ăsta o să vedeți că e mult. Schimonoseală sau nu, lumea îi urmărește, iar ei tac și își văd de treabă (metaforic vorbind, că de fapt au ei schimonoselile lor). Pe mine m-a distrat comentariul ăsta:

Din pacare nu am auzit de eveniment, si ce e interesant e ca.. n-am auzit de nici unul din ei, desi urmaresc destul de multe bloguri si din Romania si din afara.

iar apoi articolul ăsta, ce are titul ”Starea vlogging-ului în România”. Starea asta a vloghingului dă ca exemplu alți 2 blogări și îi miștocărește p-ăia mici cu iutubul. Concluzia e că nu prea e cu vloghing și nu e nimeni relevant. Observați același rahat cu relevanța.

Băi, oricât vrei să faci mișto de ăia, ei fac așa zisul conținut, iar unii îi urmăresc. Atunci când o să ajungă la treij de ani o să facă un alt conținut (mai e unul pe YouTube, cică MKBHD), mult mai bun și mult mai rafinat. A, oamenii serioși n-au timp de video. Și probabil n-au nici bani, că cititorii haini nu donează. Dar ăia mici au, că le dau părinții. Deci în lumea serioasă nu se poate, că e greu – atitudinea românească. Ce deducem de aici? că blogosfera e o bulă, una tot mai mică, unde unii sunt relevanți, iar alții nu.

Revenind la conținut. Povesteam cu un coleg la un moment dat că cel mai normal ar fi să dai publicului ceea ce e cere. Dacă vrea cocălăreală, aia îi dai. Dacă vrea să vadă pisici, aia filmezi. Dar asta poate e în România, că în restul europei poate lumea vrea câini. În aceeași bulă vorbim doar de România: blogosferă românească, vlogosferă românească, reclame românești, culmea, internetul românesc. Nu zic că e rău instinctul ăsta naționalist, dar fiind vorba de online ar trebui să punem problema global, nu local. Sunt sigur că oricine folosește twitter și vrea să fie la curent cu știrile va urmări sursa (adică publicațiile cu renume) nu ceva românesc care preia tot de acolo. Bun, hai, e mult spus oricine, dar mulți vor face asta. Nu mai are rost să faci review la noul iPhone – lansat și învârtit internațional de 2 luni – la tine pe blog, asta să te facă pe tine blogărul român fruntaș la iPhone.

Din păcate ideile astea, locale să le zicem, se propagă în bulă, că.. așa trebuie. De exemplu, Revo, al cărui articol l-am citat mai sus tot de acolo a luat-o pe aia cu relevanța, că doar n-a inventat-o el. Așa au învățat toți, că trebuie succesuri liniare, crește viuăr… adică s-adună poporul în număr tot mai mare la tine e dă bine. Până și oamenii normali se panicaseră (apropo, e bine ăsta simplu al meu? panicaseră? ă?) că pui chestii și lumea nu s-adună în valuri și deci nu e succes. Ba mai mult, diverși – a se citi brenduri – cer/aprobă/încurajează tot felul de articole dubioase (ăsta, de exemplu) care simți că te păcălesc oarecum.

Paranteză. Băi, aici e Vlad Petreanu, nu Aniela Deby să zici că scrie aiurea și te miri ce alte chestii. Cum ar fi sunat articolul ăla dacă îți prezenta rețeaua de acasă cu năzdrăvănia aia de la UPC? Îți arăta cum lucrează, simțeai că înveți ceva, dar în loc e vorba despre disciplina de a lucra de acasă (care e ok) și nevoia de wifi de 500 mb/s (care nu e ok).C La fel la Radu un articol cu țiglă Bramac și cum trebuie să înțeleagă lumea în popor că țigla de beton nu e mai grea ca ailaltă. Mi se pare că nu ăia care scriu niște articole sunt tot timpul de vină, ci cei care rotunjesc bula aia. Închid paranteza.

Revin la voi, oamenii normali, și conținutul. Dacă îl ai, nu-l pune pe blog, ci pune-l acolo unde simți că e pus în valoare. Nu, nu te vor citi 1 milion de români pe zi. Că n-au de ce. Nu blogul trebuie să îți aducă succese nebănuite, ci activitatea pe care o ai, produsul finit sau ceea ce împărtășești. Atingând blogul de față, dacă ești fotograf contează portofoliul, apoi blogul. Ca o concluzie: dacă ai conținut, nu-l du în blogosfera autohtonă. Dacă nu-l, caută-l pe www. Dacă vrei să citești în blogosferă fă-o, dar să nu zici că nu ai fost avertizat.

După ce am scris asta o să recitesc. Măcar eu să pricep ceva. Partea bună e că nu e numai polologhia asta, ci pun niște poze – fusei, cum zice Dunia, în excursie.

IMG_1124IMG_1128IMG_1175IMG_1157IMG_1185

Advertisements

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s