Tendințe blogosferice

Simt nevoia să vă spun că am fost ocupat. Nu să vă mint, ci să vă spun. Nu că n-am putut să scriu pe blog, așa cum susțin alți blogări (că lipsă de inspirație și cărți necitite și alea) ci pentru că n-am făcut ceva notabil și/sau interesant. M-am cam lăsat de heituială pentru că mi-am dat seama că nu schimbă nimic. Credeam că dacă iei un ceva superficial tratat și îl arăți cu degetul, cineva, cândva, poate se va gândi la asta. Nu e cazul – subiectele se tratează superficial în continuare, iar un blog care atrage atenția asupra acestui aspect e la fel de inutil (ăsta are grad de comparație sau nu?!). Fără să o spun cu răutate, am impresia că blogurile românești și-au atins limita în materie de conținut, și asta nu neapărat pentru că oamenii care le administrează nu sunt capabili, ci pentru că nimeni nu e dispus să investească mai multe resurse. Haideți să vă expun mai bine ideile pe care le-am extras eu în ultimele luni:

  • Încă există discuții legate de ceea ce ar trebui să fie un blog sau un blogăr. Ce și cum să vândă, pe cine să influențeze și așa mai departe;
  • Obsesia pentru conținut original, în mod ironic, atunci când preiei o informație. În loc să dai mai departe un ceva folosind cât mai puține resurse alegi să ambalezi și tu cumva vorbele altcuiva. Atâta timp cât subiectul tău vine de undeva, micul tău text e un ceva original mai mult pentru orgoliul tău (vorbim de posturi aleatoare, nu de texte publicate);
  • Încă discutăm despre cât de superficiali sunt românii pe facebook. E de-a dreptul ireal;
  • Oamenii încă speră că un blog cu articole simpliste despre subiecte cotidiene ar trebui să atingă un anume succes;
  • Munca pentru a realiza punctul anterior ar trebui să se transforme în bani, deși, cel puțin aparent, nu prea e nimeni dispus să plătească păreri în ciuda respectului pentru persoanele în cauză;
  • Există bule în care se generalizează lucruri foarte complexe – de exemplu piața tabletelor sau a PC-urilor, sau impactul pirateriei raportat la niște amărâte de seriale – care nici măcar nu oferă o imagine de ansamblu. Sunt fragmente, sunt păreri nedocumentate, sunt previziuni fără esență sau sens;
  • Așa zisele articole despre tehnologie nu se leagă decât de aparate primite în teste, prea puțini împărtășesc vreo experiență reală, indiferent dacă sunt plătiți pentru asta sau nu. Nu vezi jocuri sau aplicații, nu vezi chestii încercate;
  • Foarte multă răutate. Pe lângă înțepăturile dintre blogări, vezi tot felul de idei precum anularea gratuităților pensionarilor la transportul în comun, idei care sunt la rândul lor complexe, iar deciziile pripite n-ar rezolva, fundamental, nimic;

Bun, dar blogurile sunt personale, iar dacă nu îți convine apeși pe x-ul ăla de sus, nu? cum îți tot zic blogării. Da, dar asta nu o să schimbe nimic și nici cei ce vor mai mulți nu vor fi finanțați în vreun fel. În caz că nu v-ați prins, da, există și o parte bună – instagram, youtube, facebook etc. Acolo e conținutul, acolo e creativitatea. Străinii sunt mai veseli, caută acel element cool (adică un ceva care îți place și te face să te simți bine), indiferent dacă e marketing sau nu. Mai bine urmărești pe cineva care îți arată ce aplicații faine are el pe telefon (că poate vezi ceva ce te interesează) decât un articol care descrie cât de prost e telefonul.

Dacă nu e clar, blogul de față, cel puțin prin prezentul post, intră în aceeași barcă, cu mențiunea că nu încearcă să obțină nimic. Nu caut milioane de cititori sau vreun succes și ăsta e singurul motiv pentru care articolul ăsta are pertinența unui punct de vedere. În cele ce urmează am să încerc să intru puțin în fotografie, dar asta în alt episod.

Advertisements

2 comments

  1. Pe mine ma mira ca ti-a luat atat sa ajungi la concluzia asta. Ce ma mira si mai tare e ca pari dezamagit de ea. In opinia mea, blogosfera romaneasca reflecta perfect atat atitudinea societatii romaneasti cat si stratificarea ei (cumva cam pe acelasi principiu in care orice neam are exact conducatorii pe care-i merita). N-ai cum sa schimbi blogosfera pana cand nu schimbi principiile si vindeci bubele societatii pe care o reprezinta. Si asta e foarte greu. Oricat de multa bunavointa ai avea si oricat de responsabil social ai fi. Cred ca cel mai simplu si eficient este sa migrezi spre “strainii” care te fac sa te simti bine. Probabil te vor ajuta in timp sa privesti si blogosfera romaneasca mai parinteste, adica cu mai multa relaxare si umor 🙂 .

    1. I-am urmărit ceva timp pentru că scuza era mai mereu că sunt la început. Așa este, blogosfera este o oglindă a societății, dar dacă în societate aș vrea să văd niște schimbări, în blogosferă nu. Din varii motive nu vor să aducă calitate și nu reușesc să se grupeze în jurul unui obiectiv și de asta sunt mult sub ce găsești în străinătate.
      Contribuția mea se voia a fi pe niște subiecte pe care le cunosc și am fost tot timpul de părere că atunci când te adresezi mulțimii ar trebui să o faci cu o mare responsabilitate.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s