Despre fotografie (mai mult sau mai puțin)

Cred că ați observat că blogul lui dam ăsta e inactiv. Mai rău, au fost momente când dam ăsta, după spusele profesioniștilor – ca să nu spun cercetătorii britanici – nici măcar nu era blogăr. Nu glumesc, ce credeți voi, că orice om cu blog e blogăr? păi așa am fi toți blogări. Au fost și lucruri bune, de exemplu am fost asaltat de fani pe mail (am primit 1 mail), așa că am zis să caut în arhivă – apropo, numai articole slabe acolo, să nu căutați – chestii despre fotografie. Chestii de care m-am prins de unul singur, chestii pe care le-am învățat de alții sau pur și simplu mărunțișuri pe care m-am gândit să le încerc. Fac o listă, deci:

Corecții de bază în Instagram – dacă încă nu sunteți acolo, mergeți. Serios, e fain. Am zis de bază acolo, dar sunt de bază în fotografie. Principiile se pot generaliza.

Contează echipamentul? – o idee despre eterna discuție pe baza echipamentului necesar.

Fotografia de vacanță – foarte, dar foarte simplu. Un fel de ”uită-te la ce-ți place și fă poza” dar într-un articol.

Fotor – un progrămel pentru post procesare și colaje – intuitiv, gratuit și bun pentru începători.

Foto to web – cam cum ajunge o poză la dam ăsta pe blog.

Prelucrare foto cu buget redus – e interesant și util mai ales pentru amatori.

Linux pentru utilizatorul obișnuit – un sistem de operare gratuit, dar pentru cei ce știu sau vor să învețe câteva lucruri.

Prelucrare foto în Linux – ca urmare a introducerii din articolul menționat mai sus.

On asignment I– sau mai exact a fotografia într-un mod mai hotărât. Despre excursii, echipament, experiențe personale.

On asignment II – seamănă cu ălălalt.

Obiective și accesorii 3rd party – chestii mai ieftine, mai ales pentru amatori.

Există foarte multe resurse în domeniu pe internet, trebuie doar să le cauți. Pentru începători aș recomanda YouTube. Găsești acolo cam de toate și e mai ușor de urmărit – nu e ca și cum trebuie să citești chestii alambicate. În rest, fiți relaxați și răsfoiți manualul aparatului pe care-l folosiți. Serios, eu am făcut asta acum câteva luni (după utilizarea aparatelor Canon cam 10 ani) și tot am avut ceva de învățat.

Leave a Reply

