Să fie, blogosferic, mai bine.

Bună ziua, vă spune dam ăsta, în această zi ploioasă de vineri. O zi ploioasă în care mă întrebam ce aș putea să pun pe blog să fie mai frumos, mai colorat, mai liniștit, ca să putem intra, karmic mai sănătoși, în weekend. Bineînțeles, această stare mi-a fost perturbată de noi tâmpenii blogosferice. Sunt atât de mari tâmpeniile astea blogosferice, încât n-am de gând să spun nimic despre individul care le scrie. Din păcate tâmpeniile astea mă vizează pe mine (așa am considerat) și pe 0.5 cititori ai acestui blog.

Știți topul ăla ZeList? na, blogosfera condamnă algoritmii acestuia. Dacă nu te interesează treaba asta chiar nu are rost să dezvolt. Ei, după ce oamenii s-au ciondănit, apare un individ cu o soluție. Atenție, e atât de aiurea ce e acolo încât nici măcar nu contează contextul. Nici măcar nu contează la ce s-a referit. Haideți să vedem cum s-ar putea curăța blogosfera.

”In primul rand as elimina blogurile inactive de X luni (sa zicem trei). Daca nu poti sa te tii de blogging, poate nu e cazul sa oferi scor altor bloguri. In cazul meu, 90% din blogurile care ma linkeaza sunt moarte de peste 3 ani. 
Deja cu aceasta miscare am eliminat 87.5% din top + scorul pe care il ofereau aceastea. Pare un lucru drastic, dar e firesc sa se intample asa cand ai doar 11 000 de bloguri active din 88 000.”
Pentru cine a deschis mai târziu televizorul, blogul e un site. Dacă ai pus ceva pe el, apoi te-ai hotărât că nu mai pui și îl lași așa tot are o valoare. Lumea intră, citește, interacționează, dă mai departe. Ai fost plecat 4 luni din țară și nu ai pus nimic pe blog? na, ar trebui să te duci undeva.
”Urmatorul pas e sa limitezi scorul pe care un blog de pe wordpress.com sau blogger.com poate sa il ofere altor bloguri. Nu pare echitabil, dar nici ei nu au luat bloggingul atat de serios incat sa se supere.”
Deci dacă pe link-ul blogului tău îl cheamă cu wordpress, n-ai luat blogging-ul în serios. De fapt nu oferi nimic, maică. Dacă de mâine plătesc eu ceva aici la wordpress și o să scrie sus acolo dam167.ro/com/băi/măi/etc e mult mai bine. Deja am prestanță, deja sunt serios. Ca o paranteză, cei care au astfel de bloguri nu caută comercialul. Nu scrii link-ul în semnătura emailului, nu apare pe cartea de vizită, nu apari în contracte. Prin urmare, nu ai nevoie de acel aspect profesional pentru că… nu e o afacere. Poți plăti, dacă vrei, 20 $ pe lună pe un blog frumușel, dar asta nu înseamnă că ceea ce ai tu pe blog e de o mai bună calitate.
Nu mă înțelegeți greșit, mă doare în cot de topul ăla pentru că nu am nimic de câștigat dacă sunt primul sau ultimul. Absolut nimic – nici bani, nici faimă. Blogul ăsta e așa cum trebuie să fie – pentru 2-3 cititori. Alte bloguri sunt sigur că sunt așa cum vor proprietarii să fie, iar asta înseamnă că nu e normal să desconsideri ceva după astfel de criterii. Ca o notă, vorbesc atâta de profesional pentru că aceste topuri sunt folosite în scop profesional/comercial.
Vreau să vă dau un exemplu de blog de-ăsta inactiv, neserios, astea. E ceva haios, dar un ceva pe care autorul nu-l duce mai departe. E acolo, e bun de citit, nu trebuie să fie invitat la ski în Austria.
Încă odată despre seriozitate și munca pe blog. E ușor să scrii puțin și prost zi de zi. E greu să scrii ceva util zi de zi, dar e mai greu să concepi ceva pentru care ai nevoie de muncă, documentare etc. Simplul fapt că cineva publică ceva consistent rar, nu înseamnă că nu are valoare. De fapt înseamnă că are valoare, în lumea normală.
Închei imediat. Poate ar fi mai bine să se ”purifice” astfel blogosfera. De la 11 mii am ajunge ulterior la 5 mii, apoi la 500. 500 care vor fi la fel ca și acum, se vor lăuda singuri, își vor face statistici și vor atrage milioane de euro. A, și vor influența întreaga națiune, chiar dacă la prima doleanță a lor îi va trimite, din nou, lumea la sapă – așa fac comunitățile din spatele unor bloguri. Aici vrei să ajungi Dunia? Că pe mine mă sperie asta, fiind în ajunul unui nou blog, de data asta profesional. Am mai spus eu că sunt dezgustat de ceea ce înseamnă blogosferă, dar azi a fost un vârf.
8 comments

  1. Iti faci blog profesional-pot intreba pentru ce, pentru fotografie? 🙂
    In alta ordine de idei, sa se tot vrea sa se purifice blogosfera, ca nu se va intampla asta niciodata. Treaba asta e ca si cand ai zice sa se purifice lumea intreaga, clientii de la un mall, spectatorii de la un concert etc. In fine, e ok, exista articole de ale tale de heit si totul revine la normal.

    1. Da, pentru fotografie. Vreau ceva care să conțină un portofoliu și posibilitatea de vânzare a print-urilor. Mă gândeam că ar putea fi sub formă de blog, dar n-am stabilit încă nimic.

Leave a Reply

