Lirismul maxim al zilei

Razele lungi ale soarelui în asfințit proiectau umbre lungi ale micilor dune ale deșertului, iar ușoarele adieri ale vântului plimbau fire de nisip în jurul epavelor celor două toptere. Plastoțelul, murdar, nisipos, intra în contrast cu marea roșie a platoului Pleiada, în apropierea graniței de sud a regiunii. La aproximativ o sută de metri, într-o mică oază, în umbra unui tufiș de afagal, o femeie îmbrăcată într-un distrai scorojit, fredona, privind spre epave:

Sufăr.
Ce de praf pe cufăr!
Și ce pardoseli!
Nu mai sunt ca ieri,
zice madam Soare,
cu glasu-i de floare.
Mâinile-s cochete.
Număr.

…………………………

Pânze de păianjen,
mucegai. Nenică,
ca să fiu furnică,
n-aș fi coana Soare.
Doamne, ce putoare!

…………………………

Îmi trebuie pufăr,
ca să nu alunec
și să fac cucui.
Pfui-pfui-pfui,
Nimic nu făcui!”

Femeia se ridică încet, privind în continuare spre epave. Aruncă pe umăr un săculeț întredeschis, în care se vedeau două fructe de afagal. Păși grijuliu, fredonând:

”Pfumf, trumf, humf!
Spume-spume, spune
cin’ să mă îndrume?
Dumnezeu, cu mila!
Și de-o fi așa,
foc în șeminee,
doamne, ce idee:
Lună-n casa mea!
Lună-n Casa Soare!”

 

Na, ce să vă spună dam ăsta:

Pe un picior de plai

Pe-o gură de rai,

Un advertorial

De vreo 2 parai.

2 comments

  1. Dacă am dat eu click să văd care-i treaba înseamnă că ești chiar eficient în a face reclamă celor care fac reclamă.
    Măcar e amuzant și de-aceea îți las pe-aici niște rânduri, nu în versuri căci

    E usor a scrie versuri
    când nimic nu ai a spune
    însirând cuvinte goale
    ce din coada au sa sune

    … a vreo 2 parai cu spume 🙂

    1. Apăi eu dau link, să vezi minunea, că altfel zici că inventează dam ăsta. Cand găsesc astfel de capodopere ple pun și eu, pentru posteritate. Lasă, să le meargă 50 ml de unici și de la dam ăsta de pe blog, că oameni suntem.

Leave a Reply

