Social media – manifest pentru normalitate

De când cu atâția specialiști, acest mediu social a devenit extrem de trist. Bine, rețelele de socializare nu sunt triste ele, de felul lor, doar că acești specialiști blogosferici aleg să omoare acel ”fun” în jurul căruia totul a fost construit. De ceva timp am tot văzut pe bloguri săgeți aruncate spre facebook și oamenii de acolo, e criticat intens comportamentul majorității, totul e numit ”românism” și, mai comic, cum că nu este conținut de calitate. Gen oamenii normali care zac acolo, și/sau socializează, trebuie să distreze ochiul sau urechea blogărului. Nu mă interesează subiectul în mod deosebit, dar nu vă puteți închipui câte discuții am văzut unde, oameni aparent inteligenți, expun niște idei tâmpite. Astfel, eu, dam ăsta, am zis să vă îndemn pe voi, oamenii normali, să folosiți normal rețelele de socializare. Adică profilul/pagina/cântecul/vlogo-blogul să vă reprezinte – buni/răi, deștepți/proști, așa cum sunteți.

Acum, în lumea reală, milioanele de români pe facebook socializează. Da, poze cu pisici, poze la Starbucks, poze la Praga, ultimul hit al lui Conectăr, peterecerea Mariei Cârneci, Ponta președinte. Etcetera. Din păcate, mulți au lansat ideea că pagina de facebook, de exemplu, ar trebui să arate într-un fel. Nu e bine să ai poze cu tine în bikini (indiferent dacă ești o ea sau un el), nu-i bine să fii cu berea în mână, ești enervant dacă pui poze cu plodul, ești penibil dacă ai și mireasa în poza de profil, cine dracu’ te crezi să te lauzi cu vancanța din Maiorca, bine că ești tu fițos că ești toată ziua la mall. De ce? Dacă tu numai ce ai scos un copchil, și ești numai în jurul lui, de ce să nu pui aia? E mai bine să pară că în timpul ăla tu citeai despre teoria stringurilor?

Asta cu aliniat. Vrei să te angajezi la o bancă (mare bă, de-aia de e la TV) și se uită HR acount senior superior officer manager la tine pă facebook și te vede gol și cu berea în mână? A, și ți se mai spune și Bizonu’? …și nu dă bine? Păi scuză-mă, dar dacă așa socializezi tu nu înseamnă că ești prost, dar poate că locul tău nu e la acea bancă – ținuta și cerințele de acolo te-ar constrânge. Și nu, nu glumesc. Când te duci cu prietenii la cârciumă, nu le spui pe unde ai mai umblat, ce telefon ți-ai luat, ce banc ai citit sau cum ți-a sărit mâța prin casă? de ce n-ai face tot asta și pe facebook? A, pentru că nu vrei să pari așa. Mai bine ne mințim, mai bine socializăm atât de fad, încât trebuie să răsară blogării să spună că degeaba pui tu poze cu Ibița, că tot la Costinești mergi. Degeaba te-ai pozat cu un Ferarri, că tu tot logan ai. Păi nu? să nu fim nici sinceri, nici amuzanți.

Culmea, se plâng blogării creatori de conținut. Pe lângă că ei pe facebook pun link-uri cu articolele lor (e pentru trafic și brend, maică) se miră că de fapt din mia lor de preteni nu-i distrează nimeni. Da’ ăia cu 3 mii de prieteni? ăia chiar îi cunosc pe ăia 3 mii de oameni? dacă nu de ce-s prieteni, ă? Dă-le unfriend ălora care se uită la antena 1! na! inculții dracului! Păi nu de-aia îi ai doar pe facebook? că sunt doar cunoștințe? că vrei să știi ce mai fac uneori? nu de-aia nu ieși numai cu ei la bere, că nu suporți când vorbesc de antena 1?!

Dacă vrei să-i zbori de acolo, zboară-i, dar lumea n-are de ce să fabrice ceva de calitate pe facebook, pentru că nu ăsta e scopul rețelei de socializare. Stați să vedeți la ce conduce îngustimea experților. Deci socializarea asta a ajuns crucială pentru viața ta profesională (se uită ăla care te angajează), comunici cu brendurile, brendul creează conținut, ca tu să dai like și să crești brendul (?!) și daaaaaaaaaaaa, să cumperi produsul, dar haiosul a fost scos din schemă. Deci și prin urmare, se irită unul pe altul. Urmăriți-mă.

Deci Nebuloasa zice de Vodafon. Chestii. Sare nu știu cine că cum, că de ce (o fi campanie?!), că nu mai bine așa și pe dincolo. Nebuloasa zice și ea că ce, să dea, mă, unfriend! ce-l doare pe el de ce fac eu?!

Păi dacă numai brend, comunicare și PR e totul, așa percep și ăia din jur. Înțeleg și ei ce pot, reacționează în consecință. Ce facem în continuare? spunem că strugurii sunt acri (cum mama dracului se aplică asta aici, nu știu), nu vă crizați că e cu reclamă, că blogărul se identifică oricum cu produsul la care face reclamă (de ce? nu poți recomanda ceva doar în baza unei păreri?!) și că, brutal spus, ignorați-i pe ăia cu părerile, că oricum nu contează. Ceva de genul ”eu știu mai bine, deși n-am spus-o, și nu suport să aud de la tine că știi tu mai bine”.

Eu unul mă întreb de ce ai pune pe facebook că te-a mulțumit Vodafon cu nu știu ce. Adică, probabil că ești client și dai bani, deci nu e ca și cum ăla trăiește pentru a-ți face ție pe plac. Bine, dacă vrei să urli că ți-a făcut, urlă, dar nu uita că până acum urlatul ăla era comunicare și PR. Așa că, la final, un îndemn pentru voi: lăsați paginile alea să vă reprezinte. Dacă sunteți proști, asta e, oamenii din jurul vostru vă plac așa. Mai bine așa decât să fiți ipocriți, cinici și falși. Oricine vă urmărește vede că sunteți oameni și va aprecia calitățile – toți aveți așa ceva. Hei, ei fi tu în curul gol pe facebook, dar probabil că e un cur care și-a câștigat locul în cronologie.

Am scris prea mult cu ”dracu’” așa-i? Stați așa să caut o poză-două să vă îndulcesc sufletul. Am găsit, dar sunt slabe – acum știu de ce nu le-am pus încă. Na, tot or fi mai bune decât articolul.

 

IMG_1586

IMG_1595

IMG_1599

 

Advertisements

2 comments

  1. Din păcate, conținutul de pe facebook îți influențează șansele de angajare. Asta deoarece angajatorii sau ăia de la resurse umane sunt prea înguști la minte pentru a înțelege faptul că un om cu berea în mână care se distrează cu prietenii poate fi la fel de sau mai competent decât unul cu un profil de facebook ,,decent”.
    Rețelele de socializare sunt până la o urmă o reflecție a modului de socializare real. Purtăm măști și ne adaptăm contextelor. Pe facebook trebuie să ținem cont mai nou de toate contextele și anturajele – ne văd și bunica și șeful și copiii vecinilor. De aici, în mod natural, apare autocenzura, oricât de sinceri am vrea noi să fim.

    În rest, am descoperit o opțiune faină la facebook: poți să nu mai primești în news feed postările unei anumite persoane, fără a-i da neapărat unfriend. Până la urmă ăsta-i avantajul pe internet: poți să fii selectiv cu informația pe care o primești. Ce sens are să îi ceri altuia să se schimbe și să publice ce vrea suflețelul tău? Noi alegem ce vrem să vedem și ce nu.

    1. A fi selectiv când postezi ceva nu înseamnă cenzură. Una e să eviți să postezi anumite lucruri, alta e să creezi de la 0 o pagină de facebook pe motiv că se uită brendul la ea. Șeful, copiii și bunica înțeleg că suntem oameni, mai bem o bere, mai râdem, ne mai supărăm, mai urlăm că pierde Steaua și așa mai departe. De fapt lumea nu cere altora să publice anumite lucruri ci, mai grav, reclamă faptul că restul rămân la un nivel inferior.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s