Cum știi că ești blogăr profesionist?

Știu că titlul e idiot, dar stați să vă explic. În lumea asta a blogărilor amatori, chiar nu v-ați întrebat vreodată dacă sunteți blogări profesioniști? Doar știți că nici un blogăr nu se naște profesionist, ci devine, după câțiva ani de bloghing. Revin. Nu v-ați întrebat, dacă nu cumva, sunteți profesioniști? Ei bine, după cum v-ați fi așteptat, dam ăsta vă sare în ajutor. Astfel, am hotărât să scriu câteva repere pentru cei amatori, dar și pentru profesioniștii care nu mai sunt siguri de propriul statut (de exemplu ăia cu 0 campanii în ultima vreme).

Știi că ești blogăr profesionist dacă….

1. Îți e dor de vechea blogosferă

Mai știi perioada aia când se scria de plăcere? când oamenii erau sinceri? când ne întâlneam toți la blogmeet? Băi ce vremuri. Acum ai mult mai puțin timp liber, interesele sunt mult mai multe (nu și la tine pe blog, logic) și multe altele. Pur și simplu, bloghingul nu mai are același farmec.

2. Ai brand personal

Aici e clar, NUMAI dacă ești blogăr profesionist ai așa ceva. Niciunde altundeva în lumea civilizată nu mai există așa ceva.

3. Ai cel puțin un hater

Ți-a zis cineva, la un moment dat, că ai scris un articol cretin. Da, ok, erai în campanie, dar ce dracu’ știe el cum se face în campanie?! Deci și prin urmare – conform teoremei blogosferice – dacă te contestă cineva, sigur faci bine ceea ce faci.

4. Intuiești nevoile cititorilor

Bun, un advertorial, două, dar ai început să simți când au nevoie cititorii tăi de un șampon, un cozonac sau un săpun. Puteai să scrii despre altceva (de exemplu un alt produs în care crezi) dar ai ales să pui cititorul pe primul plan.

5. Privești toate evenimentele cu entuziasm

Suntem oameni, așa că participăm la un moment dat la evenimente. Dar tu, ca un profesionist, vezi mult mai multe decât ochiul amatorului: nu e doar o sală cu un telefon și niște sărățele – e un eveniment bine organizat, telefonul are multe avantaje și dezavantaje pe care le evidențiezi prin poze.

6. Scrii mai bine

Ești convins de asta. Chiar dacă n-ai învățat nimic în ultimii 10 ani, faptul că la un moment dat ți-au atras atenția unii că folosești i de parcă ar fi pe gratis, ți se pare că asta te face un blogăr complet. Aia era singura gaură.

7. Ai domeniul tău

Asta nu prea e dovedită, pentru că mulți amatori infiltrați au propriul lor domeniu, dar, statistic vorbind, nu există profesionist fără domeniu.

8. Îți promovezi articolele

Amatorii nu știu că trebuie să scoți ochii tuturor cu articolele tale pe facebook, linkedin, twitter, thumblr, flickr, scara blocului. Ești profesionist, deci articolele tale trebuie date mai departe și citite de cât mai mulți.

9. Ai fost premiat

Când primești un premiu, înseamnă că nu mai ești în liga juniorilor. Premiile diferențiază the men from the boyz. Deja vorbim de aprecierea unei comunități.

10. Acreditarea

Ei bine, am lăsat la urmă dovada de necontestat a profesionalismului: acreditarea. Ești blogăr acreditat de vreo apă minerală, iaurt sau cosmetice la un eveniment? de preferință fără legătură cu brendul? Eh, dragi copii, asta e dovada irefutabilă că ești profesionist. Șapo, dragă blogăr!

Advertisements

2 comments

  1. 11. Bloggăria în ziua de azi = al 3-lea război mondial.
    Toți își dau în cap (în mod indirect), care mai de care e mai deștept, care mai de care știe mai multe. Experți SEO la orice pas. Jurnaliști la orice pas (cred că ășta predomină în online-ul românesc). Oamenii sunt falși. Nu își mai expun propriile păreri; parcă ar scrie după cum le dictează cineva etc.

    P.S. Parcă tot experții ăștia pe “obligă” să dai “like” și la toate obositele lor de articole pentru “dezvoltarea site-ului” respectiv, nu???

    Trăiască experții; noi, restul lumii, murim de foame!

    1. Pe mine nu mă deranjează că dau toți din coate și se autointitulează experți, ci mă deranjează că mulți dintre ei nu produc nimic. se vede de la o poștă când muncești la un articol, când te documentezi și când adaugi material media (grafice, poze etc.). Am și eu blog și știu cât muncești la un articol slab.

      Nu știu dacă neapărat murim de foame, pentru că în majoritatea cazurilor nu se fac bani mulți. Mai bine te apuci de desenat sau de făcut poze decât să te agiți aiurea. Dacă vrei să-ți faci un site și apoi să câștigi bani din publicitate măcar fă ceva util și popular, nu un rahat ambalat frumos.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s