Epistola întâia

 

Pe o-ntindere de ape

Tulburi, că așa-i la noi

A-nceput o blogosferă

Prin bugete să mai sape.

La-nceput mai cu pasiune,

Cu har scriitoricesc,

De-ți facea stomacul verde, parcă, mai ca o pașune.

S-au nascut majestici zei,

Alistări peste muritori,

Dar deștepti rău, și puternici, de zici ca sunt niște lei.

Intr-un ev departe tare,

Mare zbucium se așterne,

Incerc sa va istorisesc

Blogosfera ce se cerne.

Iată vine și Miruna

Cu un blog în vârf de băț,

ZeListul, privind la dânsa, o întreabă cu dispreț:

– Ce vrei tu?

– Eu, o lansare, sau măcar advertorial

Sacadismele-mi străluce în orice editorial!

– Stați puțin, Tomata zice, ce faceți scandalul ist?

Ce, eu am ajuns degeaba, chiar pe 16 in ZeList?!

Voi vreți doar campanii fade

Cu șampoane, teste, făr’ a va interesa, ămi pare

Că advertorialu scade!

– Sunteți oare voi normali? se-auzi Nebu din spate

– Aici este despre oameni, ce tot dați așa din coate?!

Tu, Cristină, ei sunt mici,

Noi sa promovam cu patos, și pasiune al nost proiect

Până prindem locul unu’, că așa ar fi corect!

Liniște, tună zelistul, voi vă credeți geniali?

Ce ușor vă pot exclude algoritmii mei banali!

 …………………………………………………………………………….

Brendul intră-ncet în joc,

Se uită-îndelung la blogăr

Și intreabă mai cu foc:

-Tu ești Mircea?

– Nu, sunt blogăr. Ăla cred că-i Eminescu.

– Noi aici suntem pe bloguri, aifon, HTC, Basescu.

– Vin de peste mări și țări și te rog să te ferești.

Și te rog, pe un alt ton,

Că eu nu o să mă-mpiedic de un blogăr cu aifon!

 – De un blogăr, da, tu brend, căci blogărul ce-l privesti

Nu e un PR de rand, el este domnul Țarii Pișcotăresti!

Eu nu ți-aș dori vreodată să ajungi să ne cunoști

Nici ca brendul să-ți arate de ajungi ca să-l bocești

După vremuri mulți veniră, al lor brend ca să-l vopsească

Crezând că le știu pe toate

L-au făcut să ruginească.

Tu te lauzi că ai bugete, angajați și agenții,

Că asmuți ai tăi manageri peste văi și pe câmpii

Noi avem un hosting ieftin, lemne și niște noroc,

De picturi n-avem nevoie, au ăia pe Shutterstock.

Noi avem niște coloană, îndoită de-un pișcot,

Iar a noastră blogosferă nu se-mpiedică de-un ciot.

Du-te spre al tău birou, vino cu campanii multe,

Agenția să-ți sclipească, iar norodul

De-al tau brend o să asculte.

– Mai un ban, mai un șampon,

Ce, sunt eu oare de vină

Că voi scrieti monoton?!

– Atunci du-te, după facebook, după mediocritate

Căci concursuri, bani și laicuri

Nu te urcă-n societate!

Du-te, că noi suntem mult prea tari,

Pentru a-ndura norodul, ce ne face pișcotari!

 Brendului-i sări muștarul

Se foi, se ridică

Hai, că s-a umplut paharu:

Despre biscuiți sa scrieți!

Da, exact ca Ciubotaru!

Si dus a fost brendul.

Ei nu știu ce e pișcotul,

Ei nu stiu ce e pe trend,

Sa mă critice vreunul

Că acuma-i dau unfriend!

Eu, Raluxa o să domin, cu puterea blogului

Am scris IkEA, și-am dat friend,

Dar el nici un bec sa schimbe

‘tui mama lui de brend!

O regină-n Game of Blogs, spre un tron imaginar

O fi ea mama dragonilor,

Dar noi o stim de pișcotar.

……………………..

 

2 comments

Leave a Reply

