dam ăsta și blogosfera

Ei bine, a venit momentul când dam ăsta scrie articolul ăla despre ce și cum frunzărește prin blogosferă. Mai știți alea cu ”bă, cât timp liber are dam ăla să citească tot ce zice el că sunt prostii!” sau ”de ce pierzi timpul citind dacă nu te ineteresează?!”, nu? Na, dacă nu, nu e nimic grav, vă asigură dam ăsta că de-astea s-au spus. Ei, răspunsul meu era că nu durează mult, arunc un ochi și cam atât. Na, m-am gândit să vă spun care e tactica și cam pe ce bloguri arunc ochii. O să menționez blogurile cu link, la care am să adaug scurte comentarii. Sper că blogării citați să nu se supere dacă citesc, că n-am nimic personal cu ei. Să începem deci, nu neapărat în ordinea preferințelor:

zoso.ro

Mi se pare un blog adevărat. Bun sau nu, depinde de preferințe. Eu personal găsesc bun de frunzărit cam 30% din ce e acolo. Nu-l cunosc personal pe proprietar, dar mi se pare poate singurul care povestește despre lucruri tehnice de unde, cei ce doresc, pot învăța ceva. Cum e el, dacă e urât sau frumos, bogat sau sărac, dificil sau nu – nu mă interesează.

arhiblog.ro

Cam aceleași comentarii, cu mențiunea că, aici am găsit primul articol documentat. Nu mai știu cum se numea și mi-e lene să caut, dar era despre seism. Omul a citit niște chestii și a scris un articol.

subiectiv.ro

E clar că Alex Mihăileanu scrie. Aici găsești păreri scrise coerent. Uneori are dreptate, alteori nu, dar fiind niște lucruri scrise clar și pertinent te face pe tine să te întrebi de unele lucruri, adică te provoacă. E foarte important după părerea mea. Ca și el, am și eu o mică pasiune pentru chestiile Apple. Nu mă interesează în schimb politica.

manafu.ro

Am auzit că proprietarul ar fi o persoană de vază în onlain. Nu contest. Blogul în schimb mi se pare slab și previzbil, oarecum un centru al ideilor oailnăristice românești, idei care preiau, în limita posibilităților, rupturi din chestii de dincolo. Bun pentru subiecte de heituială.

chinezu.eu

Clar un blog cu valențe comerciale. Mi se pare totuși, din punctul ăsta de vedere, cel mai sincer blog. E plin de link-uri, campanii și lansări, un amalgam de publicitate, indiferent dacă o postează, o laudă sau o critică. Probabil cam 15% citesc din ce e acolo. Din punct de vedere al textelor, exprimările mi se par greoaie și chinuite, deci nu consider că e un blog bun pentru citit.

Acum trecem la consăteni:

Nebuloasa

Tomata cu scufiță

CristinaTM

Ovidiu Sîrb

O să comentez la grămadă aici pentru că ei sunt o mică comunitate. Bloguri ok, pentru că par oameni ok. Femeile mai cu advertoriale de toată jena, mai cu critici gen ”toți sunt oameni faini” și alte chestii de genul. Neapărat urmăresc ce se întâmplă aici la mine în sat, cum e cu restaurantele, pișcoturi, proiecte, treburi serioase.

Tot aici, rebelele grupului, Bloodie și Oana Kovacs. Amândouă sunt experte (nu știu de care, dar sunt), nu scriu rău, nu sunt la vreo extremă. Bloguri normale, mai feminine, așa. Ziceam că sunt rebele pentru că nu se supun legilor nescrise ale blogosferei: nu rituituie orice rahat proiectat de restul comunității, nu susțin toată ziua, mai rar cu farmec și PR, de-astea. De urmărit totuși pentru pulsul pișcotosferei locale, din care, încă mai fac parte.

Un blog serios, nwradu.ro.

E un blog serios, sunt lucruri interesante acolo, scrise de un om pasionat. E un blog ce merită urmărit, mai nou pare că a luat multe lucururi în serios, de exemplu telefoanele mobile sau chiar gadget-urile în general.

hoinaru.ro

E un blog ok, cu niște limbă de lemn, dar lasă, e încă tânăr. Chestii de PR și reclamă, așa, pentru o imagine panoramică.

Elena ”Proiect” Cîrîc

Mai rar, e un blog pentru subiecte de heituială. Multe banalități adolescentine, blog ce are cititori minori, judecând după comentarii.

Bloguri scoase din uz:

tvdece.ro

Când am dat de el mi se părea că are o urmă de haz. Acum sunt clișee și porcării teribil de superficiale. O fi perioada, o fi gustul, sper să nu fie cu supărare.

makavelis.com

Un blog pe care eu nu mai intru pentru că, de la o vreme, mi se pare că se adresează unui public cu limite intelectuale situate foarte jos. Ca exemplu ar fi proiectele și pișcotărelile și articole cum că femeile au nu știu ce părere despre cei care joacă nu știu ce jocuri pe calculator.

dojoblog.ro

Pe motive de sarcină și Liliana.

Dunia

Avem aici un blog pe care se scrie. Intru, mai citesc, învăț, mai interacționez, gândesc.

Și acum, la final, adevărata vedetă a onlainului, o regină a pișcoturilor badabum tssssssss RALUXA!

Becuri de la Ikea, săpunuri, odorizante de WC sau absorbante, cadouri de la Ikea, lumânări parfumate și greșeli ale brendurilor, ce mai, trebuie să urmărești. Ești degeaba dacă n-ai trecut pe aici. Nu ai trecut prin viață dacă n-ai explorat adevărata esență a pișcotărelii! Mașini! Mașini în teste! Teste adevărate, cu concluzii atât de dubioase încât nici să heituiești nu-ți mai vine. Din păcate mai rar în ultima vreme că asta e, au scăzut bugetele, brendurile nu prea mai comunică cu cadouri.

 

Cam asta ar fi, în mare, lista de bloguri. Timp de răsfoială, cam 10 minute pentru toate. Hai 15, când se mai adună articolele. Blogurile serioase au parte de o atenție mai mare, de obicei revin în cursul zilei. Ele sunt totuși puține. După cum spuneam acum ceva timp, a fost o perioadă (vara lui 2009) când am avut muuult timp liber la birou. După ce am epuizat niște forumuri de fotografie, am trecut la citit bloguri. De tot felul. Unii au ceva de spus, alții nu. Nu condamn blogurile slabe pentru că sunt slabe, ci doar aspirațiile unora. Ai un blog slab dar vrei bani, faimă și, mai important, ți se pare că prostia ta de blog TREBUIE să ți le aducă. E, aici nu mai merge și îmi spun părerea. Nu dau nimănui în cap, nu vreau să schimb lumea, doar îmi spun părerea.

Legat de campanii și proiecte, toți se citează și se laudă unii pe alții, fiind foarte greu să nu vezi întregul grup de pișcotari. Ajungi din blog în blog, din rituit în rituit, la toți. Câteva minute și i-ai găsit pe toți, le-ai citit cele 5 rânduri scrise prost și zici că ai fost la conferință. E foarte ușor. Gata, că prea m-am întins. Cam asta ar fi treaba cu răsfoitul blogurilor. Tu ce bloguri citești? (sper că nu ia careva asta în serios și să-mi trântească bloguri la comentarii – suntem oameni serioși, da?)

Dar stai. Dacă ai citit ce e aici, adică ți-ai pierdut răbdarea cu blogul neprofesionist al lui dam ăsta, ești recompensat cu niște poze destul de slabe cu apusul din seara asta. E? n-a meritat articolul? ă?

IMG_0607

IMG_0609

Leave a Reply

