1

Razele calde ale dimineții începeau să încălzească peronul 1 – va fi o zi caldă, mi-am zis. 16.08.1987, ora 7:29 spunea afișajul mecanic din sala de așteptare a Gării de Nord din Timișoara. Trenul spre Sibiu pleca la ora 7:55, de la linia 3. Am aruncat încă o privire la bagajele care mă înconjurau. Mă încearcă acel sentiment cum că aș fi uitat ceva. Rucsac, cort, sac de dormit, echipament foto – ambele aparate și un trepied din aluminiu cu cap cu bilă. Declanșatorul! Cablul declanșator, asta am uitat! Ah nu, după o scurtă scuturare a buzunarelor l-am găsit. Asta e, mi-am spus, orice aș fi uitat, va rămâne la Timișoara iar eu va trebui să mă descurc fără. Filtrele! Nu, le-am luat – polarizare, densitate neutră, da, le-am luat.

În stânga mea, la vreo doi metri, era o domnișoară în jur de 25 de ani. Avea o geantă neagră, pe care o ținea la picioare în timp ce stătea cu mâinile în piept și privirea pierdută. Probabil mergea la rude, într-unul din colțurile țării. În dreapta mea, un bătrânel, cu privirea la fel de pierdută, părea să aștepte acelașii tren ca și mine.

–          Nu vă supărați, trenul 7281 care pleacă la 7:55, e la linia 3? Întrebă același bătrânel.

–          Da, am zis, ușor evaziv.

Era 7:40. Lumea începea să se agite în sala de așteptare, așa că mi-am zis că ar fi bine să mă îndrept și eu spre linia 3.

Leave a Reply

