Acum îmi pot face planuri pentru…

…reclame de 2 lei. Mi-am mai spus părerea despre articolele reclamă, iar replica a fost că stai bă, că blogărul spune părerea, că el a testat și merge, adică vorba aia, ăla care scrie articolul chiar crede în produs, nu a luat doar bani să-l scrie. Bine, asta și eterna ”și blogărul trebuie să mănânce”. Dacă nu știți care e structura acestor articole reclamă, vă explică dam ăsta:

1. Se povestește ceva mai mult sau mai puțin personal:

– cum că asta (obiectul reclamei) ți-ai dorit tu de 7 vieți încoace;

– povestești un întreg concediu;

– povestești orice rahat, că oricum nu se va lega de obiectul reclamei

2. Ai citit punctul 1.? Na, ca să vezi, uite că cam ce a apărut pe piață:

– da, e produsul cu pricina: ochelari de soare, cozonaci, cozi de mătură, abonamente de telefonie, tricouri, abțibilde, șlapi, blugi în teste etc.

3. Se încheie cu sincera recomandare și o concluzie serioasă, dar în același timp păstrând un ton haios.

Hai să zicem că trecem peste astfel de articole, le acceptăm ca fiind proaste, că pădurea are uscăciuni, în fine. Din păcate mă apuc de heituială când blogărul în cauză lovește logica cu bestialitate, sau își prostește cititorii. Astăzi o avem pe Vienela, care a făcut o măgărie. Măgăria se referă la noua ofertă de la Oranj. Sincer să fiu, mă perturbă tonul articolului, având în vedere că sunt și eu client oringi. De ce mă perturbă? pentru că nu-mi place să fiu abonatul unei companii care se promovează astfel. Trecem peste asta. Să aplicăm șablonul pe articolul Vienelei:

1. Se povestește ceva mai mult sau mai puțin personal:

Primele 5 paragrafe. Lung, cum că vacanță la Santa Cuba Libre, povești cu laptopul, nici o legătură cu telefonia sau abonamentele de date. Într-un cuvânt, irelevant.

2. Ai citit punctul 1.? Na, ca să vezi, uite că cam ce a apărut pe piață:

Păi tocmai a lansat Oranj aia, cu Europa – frumos, pe puncte, să placă la ochi.

În loc să urmeze un punct 3 cu coada între picioare, Vienela trece la prosteală. Da, nici cititorii ei nu sunt prea deștepți îmi veți spune, dar asta nu e o scuză. Nu voi respecta ordinea porcăriilor din articol, dar, cu citate, voi dezvolta.

Dar dacă eşti într-o mică excursie într-o ţară străină şi nu cunoşti limba, nu simţi nevoie să deschizi imediat google translate, pentru a putea comunica, pentru a da o comandă sau pentru a cumpăra ceva?

Să zicem că ești la un magazin. Vrei să cumperi o cutie cu ciocolată. Te duci la tejghea și zici: habla la engleză? nu? păi stai că intru eu pe gugăl traducere. pac. în doar 5 minunte, i-ai cerut omului o cutie de ciocolată, por favor.

Dacă doreşti să descarci pozele făcute, să comunici cu prietenii pe reţelele de socializare faceook, twitter, google plus, să îtţ postezi articole pe blog, să afli ce obiective turistice sunt în zona în care te afli, să capeţi informatii în timp util (starea vremii, restaurante cu specific local, hoteluri curate cu tarife mici, muzee, zboruri spre alte zone), nu trebuie decât să activezi această opţiune. Astfel, vei beneficia de tarife naţionale la apeluri, sms-uri şi trafic de date. 

Deci pui poze cu tine, scrii articole pe blog (de pe telefon sau tabletă, că pe laptop nu se aplică), cauți informații, hoteluri curate (doar n-ai venit la hotel, dormi în gară de fapt) și ce mai vrei tu. Ai activat opțiunea și gata. Ei, ce nu îți spune Vienela aici e că toate alea consumă niște foarte mult trafic de date. De exemplu, faci o poză cu aifonu’ și urci poza pă facebook, ai făcut 2 MB trafic. A, ai deschis facebook și te-ai mai uitat pe acolo? mpăi ai cam făcut vreo 50 MB în total. La asta se adaugă hoteluri curate și restaurantele căutate și se mai rotunjește suma. Hai să zicem 50 doar, că ești cumpătat. 50 x 0.28 euro = 14 euro/zi, 98 euro/sejur. Asta desigur, fiind cumpătat. Da, la asta mai adăugăm 7 euro, căci ei sunt responsabili pentru toată această ieftineală aproape gratuită. Acum hai o luăm și altfel – poate îți permiți această sumă. Poate ai alocat 300 euro doar pentru factura la mobil. Doar că ar merita menționată treaba asta. Ca orice ofertă, pentru unii mumă, pentru alții ciumă. Poate te mulțumește, te fericește, te împlinește. Cine suntem noi să spunem că n-ar trebui să ne prostim în vacanță?

 

După cum v-ați gândit (și probabil încercat) până acum, există rețele wireless care se pot accesa. Benzinării, cafenele, locuri publice, hotel etc. De fapt există chiar calculatoare, că poate n-ai laptop. Dacă te interesează diverse informații probabil vei sta cu laptopul, la cafea. Sau, la extrem, poți folosi datele pe roaming, cu tariful de 0.45 euro/MB – pentru un mail, de exemplu. Acum vine problema.

Ştiu că internetul prin wireless se găseşte pe toate drumurile, dar se poate compara cu ceea ce poţi avea dacă îţi activezi opţiunea de la Orange? Nu, cu siguranţă! Având activată opţiunea Orange Go Europe, poţi avea internet imediat, în orice loc te-ai afla, fără să depinzi de alţii, fără să stai blocat pe holul hotelului sau în cafeneaua unde îţi bei ceaiul, fără să te plângi de calitatea semnalului.

Nu, cu siguranță nu se poate compara 3G cu wireless. Eu unul n-am întâlnit situația în care să meargă mai bine 3G decât wireless. Într-o cafenea sau în hotel nu prea ai de ce să te plângi de semnal. În plus, statul la cafea te limitează, adică nu poți zburda, la propriu. Scrii pe blog sau cauți hoteluri curate alergând cu telefonul în mână? În timp ce faci tumbe scrii un articol pe blog? Urci pozele cu tumbele pe care tocmai le-ai făcut? Nu e logic? Sau, stai la cafea, dar pe internetul de la oringi, ca să nu fii ținut în loc de rețeaua wireless. Logic, nu?

Un mic detaliu scapă din povestea asta cu ”tarifele naționale”. Mpăi aici pe plaiurile mioritice avem toți trafic de date inclus în abonament. Dincolo, cu 1 euro/zi (doar 1 euro, măi) ți-ai câștigat dreptul de a plăti fiecare MB. Dar îl plătești ca la tine acasă, neică. Vienela, colectivul redacției dam167 îți dorește cât mai multe momente alături de familie în roamingul Oranj. Să ai cât mai multe vacanțe reușite, cu trafic cât mai gros. Că așa-i stă bine românului, să facă bani din blog, iar operatorului din prostia celorlalți.

Advertisements

One comment

  1. Adevaru’ e ca intreaga campanie e atat de trasa de par, incat ii admir pe cei care au reusit sa scoata totusi un advertorial pe tema asta. Ca io ma blocam la preturile ‘piperate’ si-mi bagam basca in el de net mobil (cum fac de altfel in general, ca nu degeaba am abonament de 3 euro (plus TVA) la aia portocalii 😀

    Pentru ca am mereu cate unul care urla din gura de sarpe (si al dracu’ Murphy asta, ca, imediat ce anunt ca plec in concediu ii crapa vreunui client situl), umblatu’ cu un mini-laptop (daca nu chiar cu ala de lucru) dupa mine este obligatoriu. Si da, statu’ pe net e si el parte din plan, macar sa verific email-ul sa nu crape ceva cat is io plecata.

    Dar pentru asta exista wireless in ‘locantele’ in care ne cazam (asta este unul dintre primele criterii pe care le am in minte), asa ca nu ma mai obosesc sa platesc MB-ul ca pe gramu’ de aur.

    Bine ca nu am prins campania asta, io sigur aveam probleme si mai mari sa ‘vand’ un serviciu care mie mi se pare extrem de scump si inutil

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s