Masivul Retezat – traseul Crucii trăznitului

Dacă se apropie vara și vremea e bună, dam ăsta merge la munte. Asta e, asta e firea normală a lucrurilor. La sfărșitul lui iunie, am mai făcut un popas în Retezat. Căutam 2 nopți răcoroase și am zis să ne și mișcăm puțin pe un traseu. Bine, recunosc, eu voiam să iau câteva cadre și traseul Crucii trăznitului oferă niște panorame spectaculoase. Voiam să vă arăt în mare care și unde e traseul dar n-am găsit prea multe despre. Din păcate nici cadrele mele nu sunt cine știe ce, ba mai mult, n-am ajuns chiar până la cruce. Din punct de vedere al traseului și urcării, am fost toți niște fetițe. Ne-am speriat de niște dușuri oferite de 2-3 nori, ne-am văitat că e lung și așa mai departe. Imediat cu cadrele, mai lăsați-mă să mă lamentez puțin.

Traseul începe undeva după lacul și barajul Gura Apelor, cu marcajul bulina galbenă, ca în imagine. Noi am avut niște discuții cum că durata era estimată la 2.5-3 ore, iar noi am fi făcut cam 4.5-5 ore. Da, m-am gândit că am fi noi mai bătrâni și mai leneși dar nu e chiar așa. Traseul nu e greu, deși începe cu un urcuș prin pădure. Impresia e că e un traseu lung și obositor, ce străbate câteva pășuni alpine. Ideea e ca cei ce nu fac des astfel de trasee să-și rezerve doar mai mult timp, adică undeva la 7 ore dus-întors. În cazul în care aveți o condiție fizică bună și nu vă opriți aproape deloc, traseul se poate parcurge în 3 ore și face legătura cu lacurile Bucura și Zănoaga – probabil pe placul celor mai aventurieri. Pentru noi, care voiam doar 2 zile mai răcoroase, a fost de ajuns o plimbare. Bun, să pun câteva cadre, din păcate nu grozave.

 

IMG_9518

 

 

IMG_9520

 

 

IMG_9526

 

 

IMG_9527

 

 

IMG_9529

 

 

IMG_9532

 

 

IMG_9534

 

 

IMG_9547_1

 

 

IMG_9548

 

 

IMG_9558

4 comments

Leave a Reply

