Plan blogosferic

Dragi fani, heitări și alte categorii, e timpul să povestim despre succesul blogosferic. Da, ți-ai făcut blog și ai ”scris din plăcere”, dar asta nu mai e de ajuns pentru tine. Vrei să fii profesionist, vrei să curgă 30 RON+TVA pe lună, dar pentru asta trebuie să muncești. Crezi că Tonomata a ajuns la performanțele astea fără ”plan editorial”?Vorba blogărului, muncă, muncă și iar muncă.

Credeai că pe blog scrii așa când și ce îți vine? adică na, azi, miercuri, deschizi saitul și scrii acolo, ceva? da? na, asta îi ”diferențiază” pe amatori de profesioniști. După cum probabil ai înțeles deja din subtilitatea mea, nu, nu se poate așa. Trebuie să ai un plan – editorial zic inculții – pentru blogul tău. Trebuie să-ți organizezi articolele, să le planifici publicarea, ce mai, să ai o strategie de luptă – căci lupta e acerbă, blogării minunați. După cum probabil ai intuit, dam ăsta n-are un astfel de plan, dar nu disperați, conform trendului blogosferic, nu trebuie să faci tu ca să-i poți învăța pe alții. Prin urmare, dam ăsta îți arată cum se face un astfel de plan:

Plan

Cam așa ar trebui să arate un plan pentru o săptămână de blogărit profesionistic. Desigur, poate fi făcut în ecsel sau pur și simplu de mână. Coloana post se referă la cei mai metodici dintre noi, care avem deja scrise articole. În continuare voi exemplifica coloana ”Subiect” pentru că acolo sunt niște notații personale.

<Chestie personală> : e pur și simplu o pățanie de-a ta. Cum că erai mic, mergeai sau nu la școală, ai avut o tanti învățătoare pe care ai admirat-o sau orice altceva. Merge luni, pentru că luni e o zi intensă din punct de vedere energetic. Dacă ești o persoană pozitivă, scrii despre cum simpla cafea de dimineață și statul în birt cu laptopul îți luminează ziua. Dacă ești o persoană cu un caracter negativ, poți scrie hateristic despre drumuri, cum nu mai finanțează primarul evenimente etc.

<Chestie non advertorială care mi-a plăcut> : E acel articol care, în urma comentariilor, te face să exclami: ”ce bă, eu nu mai am preferințe? totul e post plătit?!” Gen ți-ai cumpărat ceva, lauzi brendul.

Evenimentul săptămâmii : O pișcotăreală la care ai fost. Dacă ești blogăr serios, participi la proiecte.

Eveniment din online : Ieri ai fost tu la eveniment, azi promovezi proiectul altui blogăr. Arată că ești activ, conectat. Dacă nu, orice chestie fără sens, dar care pare ruptă din domeniul media.

<Chestia/chestiile> de vineri : Filme, muzică, mâncare, băutură, ceva. Hai că e cu copy/paste de link-uri, găsești tu ceva.

<Recomandări din blogosferă> : Hai să fim serioși, e sâmbătă și n-ai chef. Ia și tu ceva de pe alte bloguri. Tu recomanzi – cine nu vrea, să nu citească.

 

Cam ăsta ar fi un model. De aici încolo trebuie să fiți doar creativi (da, știu, dacă ați fi într-adevăr creativi ați face altceva) și să cuceriți blogosfera! Ține minte: succesul nu se face cu articole muncite, ci cu o planificare muncită!

 

4 comments

  1. Lasand mistourile ieftine la o parte, da, daca ai pretentia sa scrii mai des, cu un plan de genul asta te scoti. Pentru ca multi dintre noi nu tinem blogul ca ‘full time job’, inseamna ca ne scoatem de undeva banii si nu avem timp sa stam 10 ore pe zi sa ne vina inspiratia. Plus ca, daca iti scriu despre un loc in care am calatorit (si fac asta timp de o saptamana), iti garantez ca te plictisesc. Am facut si asta, deci nu vorbesc din auzite.

    Pentru ca ai 2 probleme: 1. cititorul doreste subiecte variate si 2. nu ai mereu timp/inspiratie sa scrii la botul calului, folosesti un asemenea orar. Si, daca ai timp intr-o zi, scrii mai multe ‘conserve’ pe care le programezi sa intre la o anumita ora (ora 1 noaptea in cazul meu, ca intra omul dimineata la cafea). Daca ai inspiratie intr-o zi, scrii si ‘instant’, dar, altfel, niste articole pregatite sau macar niste idei te ajuta.

    Una este sa ai 30 de minute la dispozitie sa scrii ceva (si vei vedea ca stai 20 de minute sa te intrebi ‘dar io despre ce scriu’) si alta este sa ai 30 de minute sa scrii ceva despre fotografie (cazul tau) sau orice subiect ai stabilit pentru ziua respectiva.

    Orice om care doreste sa ia blogul o idee mai serios aplica treburile astea. Nu le aplica de sanchi, le aplica pentru ca functioneaza.

    Si, sa faci misto de un om care incearca ceva cu blogul e cam la fel cu a face misto de unul care doreste sa se pregateasca de un maraton. Ca si ala alearga ca un tampit toata ziua, cand ar putea sa mearga lejer 😀

    De acord ca sunt bloggeri care posteaza balarii, doar sa fie acoperit articolul din ziua respectiva, dar ideea generala de plan nu e chiar rea. Ca tre’ lucrat la continut, asta-i deja alta discutie

    1. Nu, nu, eu fac mișto de cei care planifică bălării. Eu sunt destul de metodic și scriu multe pe hârtie înainte. Mai nou, toți ăia care încearcă ceva serios cu blogul ignoră esența. Se vede foarte clar că nu sunt pasionați, că n-au alte preocupări, că nu știu să facă ceva și așa mai departe. Dacă tot pui un clip de pe iutub, pune ceva interesant, nu melodia zilei de pe noul album al celor de la Voltaj.

      Să planifici publicarea unui ceva e una, să publici un plan e alta. Apropo, tu îi mai și încurajezi să ceară mai mulți bani pe reclame la care nu muncesc.

      1. Io ii incurajez sa ia bani pur si simplu. Pentru ca e plina lumea de ‘advertiseri’ care au pretentia ca-ti fac un serviciu ca le faci reclama 😀

        Absolut de acord cu esenta (se pare ca mi-a scapat). Planul este bun, dar continutul TREBUIE sa fie de bun simt. Nici nu ar trebui sa fie altfel: scrie, cand ai ceva de scris si incearca sa oferi ceva decent in articolele tale. Altfel, asa cum zici, planul e inutil

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s