Stele – Lacul Mic, Dognecea

Recunosc, azi am vrut să scriu o heituială aici. Nu-mi spuneți că nu vă era dor, că nu vă cred. Cu toate astea, am zis că hai să postez pe nișa mea. Adică m-am urcat cu picioarele pe nișă și acum postez. Pentru cei ce nu știți – de fapt nimeni de aici nu știe, dar e un fel de a spune – dam ăsta a încercat niște poze de-alea cu stele. Gen fotografiezi cerul și apoi pictezi în fotoșop stele căzătoare. Na, niște poze, zic. Detaliile tehnice, pentru cei interesați, la final.

IMG_9369

 

 

IMG_9370

 

 

IMG_9371

 

 

IMG_9372

 

 

IMG_9373

 

 

IMG_9374

 

 

IMG_9376

 

 

IMG_9377

 

 

Aparat foto: Canon EOS 40D

Obiectiv: Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM

Distanță focală: 17 mm

Sensibilitate ISO: 3200

Deschiderea diafragmei: f/2.8

Timp de expunere: 25 s

Ora: 23 – 23:30

9 comments

    1. Depinde ce vrei să fotografiezi noaptea, nu e o rețetă universală. Pe scurt, folosești setări similare celor scrise de mine la final.

      1. Ei na, păi eu trebuie să explic pe litere ce scrie pe aparatul meu digital că nu ştiu la ce se referă setările de care vorbeşti. Am un banal Sony de 7,2 megapixeli, senzitivitate ISo 1250 (ce e aia?) si 2,4 ” LCD monitor.Eu ştiu aşa: daca rotesc rotiţa pe aparat verde iese poza color, daca rotesc pe P mare iese alb negru, daca dau pe simbolul cu pelicula de film, atunci pot sa filmez…deci nu stiu decat 3 chestii.Mai am si un om de zăpada pe acolo…in fine…e mai simplu sa fac sarmale(zău!)

  1. Sunt superbe fotografiile, am incercat si eu de cand am aparatul sa fac ceva asemanator, dar nu am prins stele pe cer de fiecare data, astept sa vina vara, atunci va si mai cald si vreme perfecta de fotografiat stele.

    1. Caută locuri cât mai întunecate, în general mult în afara orașelor. În rest, ai nevoie de un obiectiv luminos și răbdare. Oricum, nu oriunde ai șansa să surprinzi atâtea stele, principala problemă fiind poluarea din jurul orașelor.

  2. @Ghindaa: Pentru a obține minim calitatea cadrelor de aici ai nevoie de un DSLR. Nu aparat compact, nu bridge. Dacă ai un banal Sony, degeaba. Acele setări sunt universal valabile în fotografie, dar la multe aparate nu poți face tu acele setări, ele fiind setate în fabrică. E foarte simplu, aparatele compacte și bridge nu sunt făcute pentru acest gen de fotografie. Poți vedea ce sunt simbolurile e pe aparatul tău citind manualul de utilizare. Ca să înțelegi toate astea trebuie să citești puțin.

    1. Ai dreptate.Nici nu m-am obosit să citesc manualul. Imi plac imaginile frumoase dar să nu îmi bat eu capul cu ele. De aceea există fotografi profesionişti, nu?

Leave a Reply

