Valoare blogosferică

M-am gândit să scriu și eu o părere despre creșterea blogului, în general. Dacă a avea blog a devenit un trend sau nu, contează mai puțin. Cu toate asteal de mulți oameni încep un blog – nimic rău în asta. Pe unii îi ajută, pe alții nu, unii îl abandonează, alții perseverează. Având în vedere că unii susțin că poate deveni o afacere, discuțiile în jurul acesti forme de site sunt tot mai ample, iar dezbaterile tot mai acerbe. Presupunând că îți faci un blog și ai intenții serioase (după tendințele mai marilor blogosferei), etapele necesare sunt cam astea:

1. Îți faci blog – parte tehnică, domeniu, teme, funcționalitate etc.

2. Începi să postezi, indiferent dacă ai o direcție clară sau nu.

3. Te promovezi – ideea e ca link-ul tău să intercepteze cât mai multe priviri.

4. Intri într-o comunitate care îți împărtășește interesele.

5. Atingi o anume popularitate – cu avantajele financiare de rigoare.

Deși la modul teoretic totul pare frumos și logic, practic după punctul 1 urmează postări pe bandă rulantă și multe kilograme de promovare, că așa-i românul. Problema este de fapt că acești blogări, viitori profesioniști, vor să ajungă să bifeze direct ultimul punct, fără a crea ceva, sau fără a avea ceva de spus. Apar to felul de confruntări între blogării populari și cei care se conideră la început de drum. De fapt, toată ideea e un rahat românesc pentru că blogul e un site care, în mod normal, adună un așa zis conținut. E acolo, e accesibil și e util. Dacă vrei să fii apreciat, trebuie să aduci calitate – da, e de simplu.

Dacă privim lucrurile în mod pragmatic, de ce ar atinge o valoare mare un blog care nu tratează nimic în mod deosebit? Adică scrii părerea ta despre victoria Stelei, ceva cu Eurovision, ți-ai cumpărat o vază interesantă, pui 3 poze din excursie și așa mai departe. De ce ar fi normal ca texte banale să fie mai populare decât articolele muncite și documentate ale altora? Luăm un blog de care am dat azi. Nu zic că e ceva rău aici, dar nu se poate compara cu un blog pe care cineva scrie articole muncite, în care se vede timpul alocat documentării. Nu e vorba că astfel de bloguri nu ar trebui să apară și să crească, dar tentativele de a-și crește popularitatea în mod forțat și artificial prin astfel de inițiative subliniază doar lipsa valorii.

Un blog de calitate va fi citit, va fi popular. Lumea va vorbi despre el și șa va ajunge cunoscut. Orice lucru de calitate iese în evidență chiar și cu o promovare decentă. Din păcate, de comunități avem nevoie și de promovare în stil barbar în interiorul acelei comunități. Asta e de fapt calitatea blogurilor românești.

Advertisements

3 comments

  1. Citesc eu textul, dau click unde ai lăsat link și mă gândeam, “să vezi cum dam ăsta mi-a pus link la articole muncite”, dar mi-am adunat repede coada umflată de păun. Glumesc, glumesc, dar mă amuzai, uneori eu mă distrez și de una singură.
    De exemplu, citeam Blaga și la un moment dat citesc că “dacă e firesc ca într-o curte de sași să vezi cum iese la muncă un tractor, e la fel de firesc ca dintr-o casă românească să iasă Muma Pădurii.” Să mă crezi, că nu exagerez, am râs în hohote. Când am povestit, nimeni nu a râs cu mine, deci am demonstrat prin exemplu că mă distrez de una singură.

    1. Să știi că m-am gândit să pun link către blogul tău acolo, dar am vrut să duc la extrem munca de documentare pentru a da un exemplu – istoria e mama documentării. Apropo, la tine când văd advertoriale? 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s