Blog, blogăr, blogging

Nu știu dacă ați urmărit trendul blogosferic (da, voi ăștia 2 cititori, că nu vorbesc aici cu agențiile), dar acum e de actualitate însăși noțiunea de blogging. Mbine, ai tu blog, dar oare ești blogger? Bine bine, dacă zici tu că ești blogger, așa, tu de felul tău, ce campanii ai făcut? Da’ proiecte online? Stai stai, că zici că ai blog, dar cam cât de des scrii tu acolo? A, ai și niște greșeli de ortografie. Mna, văd că ești muncitor, hai, treacă de la mine. Profilul blogărului, mai nou, arată așa:

  • Scrii minim un post pe zi. Nu contează că e un banc copiat sau 3 rânduri aruncate la plezneală, tu ești serios.
  • Participi la campanii – un șampon, o lansare de ceva, networking, blogmeet sponsorizat, astea.
  • Scrii bine – adică te exprimi normal, ca un om care a trecut pe la școală.
  • Ai un blog cunoscut și dezbătut în cercul format din 20 de blogări importanți.
  • Ești activ pe rețelele sociale – nu scapi ocazia să pui link spre blogul tău peste tot. De 5 ori pe zi.
  • Câștigi bani din blogging. Șampoanele se pun.
  • Ai brand personal. Ăia 20 de blogări importanți te cunosc, adică. A, și agențiile. Toate.
  • Mergi la conferințe.
  • Respecți regulile nescrise ale celor 20.
  • Te diferențiezi.

Na, cam asta ar fi, brut spus. Dacă nu îndeplinești vreuna din cerințele de mai sus, îmi pare rău, ești cam degeaba. Adică bine mă, ai tu blog, da’ hai să fim serioși, adică mă, recunoaște, câți te citesc? Hai, prietenește, că rămâne între noi, tu ești relevant? Așa ziceam și eu. Ia-l ca pe un sfat și las-o baltă. Pentru aprofundare recomand ăsta și ăsta.

De ce scriu toate astea? Pentru că pentru a doua sau a treia oară mă simt jignit. Adică o minoritate covârșitoare a blogosferei, minoritate de posibilități intelectuale medii, dezbate însăși ideea de blogging. Nu vreau să jignesc pe nimeni cu asta, dar un om care are ceva în cap nu scrie din pasiune despre șampoane primite și blugi în teste. Nu, dragilor, nici măcar ca să mănânce. Unii scriu cărți, alții pe un blog, despre biscuiți – cred că e clară diferența profesională. Culmea, lipsa de inspirație, creativitate și viziune a mai marilor blogosferei merg chiar mai departe: blogosfera evoluează, se cerne și se maturizează. Da, toți cei 20. Acum au evoluat atât de tare încât dau bilete la concerte și produse Avon. Un alt lucru care m-a deranjat:

”Dacă îţi propui să te ţii de blogging, trebuie să fii dispus să primeşti înjurături “dezinteresate”, te aştepţi să fii luat în balon pentru că ai ochii verzi/albaştri/căprui/negri sau pentru că ai părul blond/şaten/negru/roşcat/verde/vopsit în orice altă culoare sau pentru că eşti prea glas ori prea slab pentru standardele fiecărui vizitator în parte sau pentru că ai gura prea mică/mare sau pentru că ai nasul prea mare/mic/coroiat/borcănat sau pentru că îţi place/nu-ţi place un anume lucru.”

Nu, băi, oameni buni. Ăia care vă înjură sunt cititorii voștri culți. Adică încolo se duce targetarea voastră. Ăia fac parte din milioanele de cititori de bloguri, alături de cei 5-6 pupincuriști pe care îi au câteva din blogurile cunoscute. De ce vă fac urâți și grași? Că apăreți în poze, cu o bere în mână – networking, neică. În disperarea voastră de a fi persoane publice ați atras un public mai puțin dotat intelectual, de altfel singurul dispus să citească și să distribuie povești cu pișcotăreli ieftine. Da, știu, generalizez, dar excepțiile sunt atât de puține încât se pot număra pe degetele de la o mână.

Cu alte cuvinte, mai existăm și alții care avem un blog. Din fericire avem ce scrie și pe cartea de vizită.

Al vostru,

Hater irelevant.

Advertisements

4 comments

  1. Vezi că ai dat link pentru același articol la ”ăsta” – sau era intenționat?
    Și în rest … noi să fim sănătoși 🙂

    1. Nu nu, am corectat acum. Era păcat să nu pomenesc și de Nebuloasă, că prea se contrazic toți. Da, să știi că așa voiam să închei: noi să fim sănătoși 🙂

  2. La mine e simplu: ai blog, esti blogger. In rest sunt discutii. Citesc cu drag articole scrise de ‘greii’ blogosferei, asa cum le citesc cu drag pe cele scrise de oameni fara pretentii de a primi o definitie sau un castig. Atat timp cat articolul e interesant, nu conteaza cine scrie, cum arata sau ce invarte.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s