Crește blogosfera.

Nu în cifre, nu în calitate, nu în centimetri, dar, cumva, crește. Crește, pentru că mai marii blogosferei autohtone (cumva, autodenumiți) susțin asta prin articole obscure. Hai să luăm, sinstetizat, niște repere:

  • Raport ZeList: 66 431 bloguri monitorizate.
  • 25 531 au publicat minim un post.
  • 4 122 minim 3 posturi pe lună în 9 luni.

Acum apar păreri și presupuneri dubioase, de exemplu de la Florin Grozea. Ia priviți ce ne cântă Florin:

”Blogosfera românească să așează, se cristalizează.” – pe asta o comentez la final

”Să înțelegem din raportul ZeList că avem practic 4000 de bloguri care se pot numi bloguri active? Sunt curios care este numărul de bloguri care au măcar 1 articol pe săptămână… Cifra aceea este cea care definește de fapt BLOGOSFERA românească, nu crezi? Câte sunt, 500? 200?”

În primul rând un blog activ este blogul care există, deci și prin urmare poate fi citit. Acum, întrebarea e de ce vrei să scoți un blog ca fiind activ din punctul lui de vedere? Cum păstrezi un număr constant de vizite, dacă nu aruncând zi de zi câte ceva? Genul ăsta de blogging îț găsești la Arhi și Zoso. Sunt, după părerea mea, genul de bloguri unde găsești o sinteză a evenimentelor din jur. Sunt cele mai bune, dacă asta cauți. Dacă îți place sau nu, e problema ta, a cititorului. Poate nu-i suporți pe cei 2, poate nu intri pe blogul lor din indignare sau poate te-au scârbit alte articole despre ei. Fac foarte bine ce și-au propus, prin urmare nu rezolvi nimic dacă-i copiezi. Din păcate, nici unul dintre cei doi nu figurează în ZeList. Deci, ce spun eu aici nu se aplică lor, doar că, atenție, îi luăm ca reper.

Revin la bloguri active. Ca restul de 500 de bloguri să fie active, azi e un nou energizant pe piață, ieri Raluxa a fost invitată la film (și, logic, i-a plăcut filmul), mâine Farmec sunt cei mai tari în Social Media, poimâine careva lansează un nou proiect. În toată activitatea asta a lor, blogării mai scriu câte un articol interesant, care merită citit. Articolul ăsta reprezintă inactivitatea altor bloguri. Dacă, de exemplu, blogărul X (activ) scrie 1 articol bun/lună și 30 de pișcotăreli, blogărul Y (inactiv) scrie un articol bun pe lună. Atât. Y e oarecum discriminat și, la extrem, jignit de astfel de raționamente cretine. Eu știu că X vrea să fie ambasador Farmec și trebuie să scrie prostii zi de zi, dar, calitativ, nu e mai presus de Y.

Astfel, bloguri care există și care sunt citite de multă lume sunt degeaba pentru că, vezi bine, nu pișcotăresc, adică nu aderă la strălucitul viitor al blogosferei. Vine Cristian Manafu cu revelația:

”Discutabila e, in contextul tau, si notiunea de blogger vs posesor de blog. Cine isi poate spune blogger astazi cand sunt atatea platforme de sharing? Cel care scrie un post minim pe saptamana? Sau cel care scrie zilnic? Oric cel care a adoptat un domeniu si il acopera constant (zilnic, saptamanl, cand e nevoie)? Cred ca ideea de blogger ar trebui redefinita.”

Ei bine, stimabile, află că oricine își poate spune blogger. Nu ai nevoie de studii sau abilități speciale. Conferințele și evenimentele specifice arată că nici nu trebuie să fii prea deștept sau să ai o personalitate anume. Este ceva atât de banal încât orice om care scrie un astfel de articol, sau se află în spatele un monitor citindu-l, poate fi blogger. Atât de banal, âncât mai nou trebuie să fi organizat ceva și să fii primul care ține o conferință despre ceva ca să poți spune (și să te creadă cineva) că ai realizări. DAR. Sunt blogări și bloggeri. Sunt bloggeri care oferă ceva, ale căror articole apar în diverse locuri, articole care au în spate o documentare și un glas. Acei bloggeri dau naștere unor pagini web unde lumea caută și găsește. Din păcate respectivii, dacă sunt români, scriu în engleză.

Blogroll și recomandări. Nimeream pe bloguri care cică, în țara noastră mică, sunt grele, iar rcomandările reale erau bloguri străine. Știm toți că în blogroll ai blogări colegi de pișcot. Vorba aia, măcar să susții. De ce, dragilor, de ce nu sunt recomandate cu pasune blogurile active? Că sunt active, nu trece ziua să nu apară 3 rânduri.

Poate că încă nu e clar: blogosfera nu și-a propus să fie spațiu publicitar. Unii au mai multe, alții mai puține, mulți chiar deloc. Menționez și eu un blog. Sunt și acolo reclame. Diferența e că acolo nu observi reclamele, pentru că ai ce citi. Probabil se vede că, conform raționamentelor tâmpite din elita blogosferei, nu prea e activ blogul scris de Gianina și Alin.

Am rămas dator cu un comentariu, legat de așezarea și cristalizarea blogurilor. Nu, blogurile nu se așează niciunde. Blogurile există, unele mai dispar, altele apar. Lumea are sau nu timp, unii au idei și încearcă mara cu degetul, alții nu. Chiar se poate spune că, din 60 de mii, 200 devin elită, dar în același timp nu aduc un plus de calitate? – lucru recunoscut de fiecare dintre ei, vorba aia, blogosfera old school. Adică 200 de bloguri se ridică, făcând lumină într-o blogosferă muribundă? Care bloguri de fapt se transformă prin alte canale de socializare, pentru simplul fapt că nu pot ieși în evidență prin scris?

Hai, Florin, explică-ne cum de fapt blogosfera înseamnă brandul personal al lui Sebastian Bârgău și Adrian Ciubotaru. Spune-mi cât de bine e că Raluxa testează mașini. Spune-mi cum bugetele sunt tot mai mari și blogării fac bani, dar nu intersează pe nimeni. Spune-mi cum activitatea zilnică a multor blogări generează o medie de 5 comentarii/articol, dintre care 0 cu substanță. Sau mai bine nu-mi spune; lipsa de logică și/sau argumente m-ar dezamăgi și mai tare.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s