Blogging

În primul rând, ăasta nu e un articol cu heituială. Nu e un articol prin care îmi propun să critic ceva sau pe cineva. Sunt niște lucruri pe care le-am citit azi și aș vrea să apară și aici la mine. Voi încerca să fiu obiectiv și să prezint, fără a folosi un filtru personal. Voi da câteva exemple și voi cita niște omeni, dar nu încerc să fiu ostil. Dacă ei privesc articolul (în cazul în care nimeresc aici) ca pe o ofensă, asta e, completează karma.

Se spune prin blogosferă cum că blogurile/blogării au evoluat. Uite un exemplu. A evolua poate însemna atât perfecționare, cât și transformare. Blogurile au evoluat, adică arată mai bine, iar bloggerii s-au transformat. Evenimente, reclame și ce o mai fi pe acolo, pe lângă PR și social media, nu prea mai sunt blogging. Că e bine, că e rău, fiecare are o părere personală. Un al blog. E clar că ăsta nu seamănă cu ăsta. E clar că primul trebuie să expună și să vândă ceva, iar al doilea împărtășește ceva și atât.

Am ajuns la un articol zi, care pune problema trăsăturilor bloggerului perfect. Comentariile însă, care aduc trăsături specifice bloggerului perfect, nu prea descriu un blogger.

 

”Trebuie să fie glumeţ, cu un spirit de observaţie foarte dezvoltat. Să ştie să scrie corect din punct de vedere gramatical, să fie echidistant iar spiritul civic reprezintă un plus.Dacă are şi capacitatea de a se detaşa măcar într-o mică măsură de latura personală toate-s bune. Dacă nu, chiar nu reprezintă o problemă.” – Răzvan

sau

”Cred că important este să fii cinstit cu tine însuţi şi să faci cu pasiune ceea ce ţi-ai propus (da, asta era, să îţi propui să faci ceva).” – Max

 

”Sa raspunda la comentarii, sa participe la blog-meet-uri si sa fie iubitor de bere 🙂 Astea sunt cerintele minimale ale bloggerului perfect. Si simplu ;)” – Natural

Cineva a adăugat chiar și categorii:

”Exista mai multe variante :
– blogerul perfect pt blogeri,
– blogerul perfect pt cititori,
– blogerul perfect pt agentii.”

Ciprian Andronache

Destul de ciudat, dar aproape nimeni nu menționează calități legate de scris, specific al personalității sau coloană vertebrală. U blogger trebuie să se poată exprima cursiv și să aducă putere părerii sale prin formulări. O părere a unui blogger trebuie să atârne greu, trebuie să fie tranșantă. O singură persoană s-a apropiat de țintă și anume Ștefan Manea:

”Bloggerul perfect e cel care nu merge cu turma si urmareste subiectul din nisa lui de lucru. Bloggerul perfect e cel care scormoneste dupa subiecte si nu le copiaza dupa mediile sociale. Bloggerul perfect e un jurnalist independent care nu are studii dar totusi are pregatirea nativa sa practice jurnalism.”

Cam asta ar fi. Bloggerul caută, sapă, expune, iese din turmă. Un blogger trebuie să fie iubit de unii și urât de alții. Pasiunea și munca trebuie să se vadă peste tot, nu numai aici Așa zisele campanii sunt, într-adevăr, moduri de a comunica ceva, mai pe românește, a da mai departe. Asta nu aduce ceva nou. De fapt, bloggerul s-a transformat, iar asta înseamnă că a fi blogger e o treaptă inferioară și lipsită de performanțe, adică o masă amorfă de exprimare și exercițiu. Mergând mai departe, blogul reprezintă roțile ajutătoare ale unei biciclete, fapt care contrazice ideea de blogger profesionist.

Advertisements

3 comments

  1. Interesant subiectul, însă chiar dacă scrii păreri proprii ( analize, critici, etc. ) tot trebuie să fii profi! Citatul cu privire la persoana mea nu este complet, ai extras DOAR ce te interesa 🙂 din acest motiv spun că trebuie să fii profi.
    Când am delimitat acele categorii de blogeri mă refeream la cu totul altceva, dacă citeai tot comentariul meu de pe respectivul site ai fi înțeles exact. Sau, poate, ai înțeles doar că te-ai făcut că nu înțelegi :), oricum ( am mai spus-o în mai multe articole pe mai multe bloguri ) trebuie să depășim această etapă și să începem să producem plus valoare, să realizăm ( prin scriere ) produse valoroase ( nu doar păreri, critici ) :). Succese și atașez tot comentariul ( complet ) la care făceai tu referire în articol :

    Ciprian Andronache

    December 14, 2012 at 9:54 am

    Exista mai multe variante :
    – blogerul perfect pt blogeri,
    – blogerul perfect pt cititori,
    – blogerul perfect pt agentii.
    Pentru a se contura un profil trebuie delimitat zona profilului.
    Blogerul perfect pt blogeri este acel bloger care foloseste doar “DA”, “Like”, etc.
    Blogerul perfect pt cititori este acel bloger care detine un blog fara adsens, bannere,etc., care se exprima intr-un mod mult mai curajos decat media cititorului si care raspunde la comentariile cititorilor intr-un mod pozitiv.
    Blogerul perfect pt agentii este acel bloger prezent in all socials, minim n*mii fani, etc.
    Doar cat am servit cafeluta. Pt. o evaluare mai complexa recomand realizarea unui tipar profil pe care sa-l completeze un nr de n blogeri.
    Succese.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s