Cum să nu înțelegi noțiunea de brand,

ne explică R. Katai. Gradul de fascinație al unui brand, la cum se arată în studiul menționat de (ceea ce se autointituleaza) întreaga blogosferă, este dat de:

  • provocare
  • responsabilitate
  • originalitate
  • putere
  • libertate
  • carismă

Mi se par niște criterii superficiale, având în vedere că nu este luată în calcul istoria. Se observă că mărcile cu tradiție, adică cele cu o istorie încărcată, sunt fruntașe, dar asta e o altă discuție. Trecem acum la Roberto:

El este fascinat de C4. Care C4 nu e brand, ci denumirea unei clase de mașini. Mă rog, omul nu înțelege că acest grad de fascinație este dat de marcă și impactul ei, nu neapărat în rândul posesorilor obiectelor cu această marcă. Aproape oricine recunoaște acel căluț cabrat și nu trebuie să ai o asemenea mașină ca să fii fascinat de ceea ce înseamnă Ferrari. O marcă cu o reputație bună în schimb poate să nu fascineze, pentru că nu și-a propus nimeni asta.

În concluzie, simplul fapt că ți se pare că folosirea unui produs ce poartă o marcă crește sau nu fascinația mărcii e dovada vie că nu înțelegi noțiunea de brand. Până la urmă, fascinat fiind de un brand, vei cumpăra produsele ale căror etichetă e, atunci când ți le permiți. Dar hai să închei aici, că eu nu mă pricep la comunicare.

 

”Pe mine încă mă fascinează termenul şi anatomia de brand, dar dacă ar fi să deţin un brand internaţional oare mi-ar scădea (ori creşte) fascinaţia?” deh, după posibilități.

 

Leave a Reply

