Antreprenor. Da, pentru a mia oară.

Am explicat eu de mai multe ori cum stă treaba cu termenul ăsta. Degeaba. Azi am constatat în schimb cu tristețe că de fapt nu se poate. Nu există resurse intelectuale pentru mai mult. Am nimerit aici. Evident, eu nu puteam comenta acolo – eu nu mai comentez pe blogurile unde mi s-a șters cel puțin un comentariu. Bun, articolul aruncă două definiții, dar rubrica de comentarii strânge kilograme de neputință. Voi mai spune o dată ce înseamnă antreprenor.

Antreprenorul e acea persoană juridică, ce primește acest statut printr-un contract de antrepriză. Dacă există un contract tipizat înseamnă că e serioasă treaba, nu? Păi dacă e o persoană juridică, mai poate fi orice Andrei Roșca antreprenor autointitulat? Antreprenorii nu sunt niște pămpălăi gen Paul Coman, ci persoane juridice care au reprezentanți. Încă o dată, mai rar:

A n t r e p r e n o r u l   e   a c e a   p e r s o a n ă   j u r i d i c ă,   c e   p r i m e ș t e   a c e s t    s t a t u t   p r i n t r -u n   c o n t r a c t   d e   a n t r e p r i z ă.

Acum priviți ce comentează ei:

antreprenorul de azi nu e cel de acum 30 de ani când a fost înregistrat în dex. antreprenorul de azi are sorginte englezeazcă unde poate avea un alt sens decât în franceza de unde-l luasem prima dată. sau pur și simplu suntem un popor de poeți cu licența corespunzătoare. zice Adi Dragoș.

Atâta l-a dus capul. Nu contează ce am zis eu mai sus. Acum că e mai modern totul, ne băgăm picioarele în tot. Înregistrat în dex, că legislația e bună doar să te piși pe ea.

E un cuvânt care afară se foloseşte cu sensul actual de la noi.Adică persoană care activează şi prestează pe cont propriu un serviciu sau oferă un produs, într-un anumit domeniu de activitate,contra unei sume de bani.Ideal a se intra în legalitate sau a plăti taxe pe venituri de orice fel din respectivele prestaţii.La noi cei mai mari antreprenori au fost aşa zişii bişniţari.Acum toţi suntem antreprenori.
Să recunoaştem că sună mai pompos decât liber profesionist sau freelancer sau bişniţar. Ăsta e un George, cu link spre un site cu fuste.

Dacă am zis că e persoană juridică, ce mama mă-sii prestează pe cont propriu?

Cristina, orice blog de freelancing foloseste ENTREPRENEUR ca si cuvant, si nici web designerii aia, sau ce-or fi, nu construiesc. E aceeasi discutie seaca despre nise si faptul ca sunt chestii din constructii (ca nu ma pricep oricum), dar este un termen acceptat international: NICHE adica.

Io zic sa ne mai mutam si noi putin in secolul curent, mai ales cand peste tot se folosesc cuvintele in cauza. :D zice Dojo, din străfundurile forumului.

Dragă Dojo, entrepreneur = ÎNTREPRINZĂTOR. Eu înțeleg că nu ne interesează, dar e așa greu să traducem adecvat? Cum mama dracului e acceptat internațional ceva ce diferă în funcție de legislația țării?

 

Până la urmă e așa de greu să cauți și să citești? Da, dacă ești atât de îngust. Oameni buni, voi știți că utilitățile de care vă plângeți voi depind de antreprenori? Voi aveți habar că unii iau decizii care implică o mare responsabilitate zi de zi ca voi să puteți trage apa la budă? Voi nu sunteți în stare sa citiți atent câteva definiții. Ar fi vai steaua noastră dacă voi n-ați face blogging, organizare de evenimente sau ce mama dracului de lucruri importante fără de care existența noastră ar fi searbădă faceți voi acolo. Îndemnul meu ar fi ca 80% din zelist să-și scoată capul din dos. Degeaba. Problema e că nu pot. Nu sunt în stare să citească și să cugete. Nu sunt în stare să vadă mai mult de forum, blog și social media. Da, ei sunt designeri și oameni minunați, au sereleuri și pefea-uri dar nu știu ce e aia o persoană juridică. Nu-i duce capul. Noroc că sunt influențatori. Gata, închei. Astăzi am realizat că aveam așteptări prea mari de la ei, unde ei sunt 80% din blogosferă. Sunt acolo pentru că lucrurile serioase trebuiesc făcute de oameni cu cap.

5 comments

  1. Ceea ce nu intelegi tu este ca, daca exista o cerere pentru munca asta de rahat, cum e cea pe care o facem noi, ratatii, inseamna ca este MUNCA. Daca nu ar fi lache de genul meu, care fac situri (ca si eu sunt o inutila), nu ai avea pe ce sa scrii chestiile astea. Dar este clar ca doar muncitorii din uzina fac ceva si aia din constructii, restul ne putem duce dracului. Cui ii pasa de muzicieni, de scriitori sau .. uite dom’le, de bloggeri. Nu conteaza decat sa faci tevi si sa pui caramida pe caramida, de aia exista atatea joburi si specialitati, ca suntem noi tampiti.

    Pentru un om care nu inghite fenomenul asta ‘inutil’ pui cam prea mult suflet. Daca tot suntem niste rahati, de ce te omori sa mai explici ceva? Cui crezi ca ii pasa? Cuvintele in cauza sunt folosite pe ‘international’, pentru ca nu toti ne facem ‘scoala’ la conferintele din Romania. Si da, in CARTILE pe care noi astia tampitii le citim, se folosesc cuvinte ca NICHE, ENTREPRENEUR, FREELANCER etc. Si da, sunt exact folosite in sensul in care le folosesc si eu. Si asta nu am inventat-o eu, ci altii mai mari si mai bine infipti, desi, in ideea ta tot niste lache sunt.

    Multumim din suflet pentru interes. Atat timp cat eu nu am venit sa comentez ca jobul tau este inutil, as aprecia daca nu as mai fi luata in balon. Dar cer probabil prea mult, pentru ca, daca nu sunt in domeniul tau, este clar ca 1. nu am cap si 2. de 10 ani imi pierd vremea cu prostii, ca doar munca mea nu este munca. 😀

    1. Vezi tu, noi restul (doctori, avocați, dulgheri și apoi restul englezismelor) nu raportam totul la domeniul nostru de activitate. Noi știm că nu contează doar grăuntele pe care îl citim noi, ci mai există legi, norme, prevederi, reglementări și altele. Parcă e normal ca atunci când expui o părere să consulți anumite surse că de, freelancer avem și noi.

      Apropo, termenii ăia sunt folosiți în sensul în care îi folosești și tu, DAR NU ÎN ȚARA NUMITĂ ROMÂNIA ATÂTA TIMP CÂT EXISTĂ ALTE REGLEMENTĂRI. Dacă pe ușa primăriei intră Andrei Roșca sau un reprezentant Confort S.A. e același lucru?

      Eu, de exemplu, după ce citesc anumite tâmpenii pe blogurile influențatorilor, caut unii termeni, să mă asigur că nu greșesc. Cât de greu o fi să faci asta? O tonă, două tone, cât?

      Fac asta pentru că în fiecare zi vâd bani care se pierd pentru că există tot mai mulți deștepți care interpretează lucrurile greșit. A, și pentru că a doua zi se trezește câte o Nebuloasă să spună că e nu știu cine de vină deși habar n-are. Dar ce pana voastră, advertorialele să curgă.

    1. Nu. Dar aici în blogosfera românească, ori ești frilensăr, ori corporatist. E un fel de limbaj binar aici. Noroc ca eu nu sunt nici una nici alta, dar faptul că nu fac parte din blogosfera românească întărește doar regula.

Leave a Reply

