Blogărul român ”livrează”. Lemn de esență tare.

Actualizare: Și aici e la fel de bine (bine livrat, zic). 100% legal, în toată cinstea ei.

 

Dragi colegi, uite că dam ăsta se întoarce. Am citit despre un site unde se pare că poți asculta muzică. Deși am văzut zonga ăsta pe mai multe bloguri, am citit la subiectiv. Mi-am făcut o idee despre serviciu, m-am gândit și eu la ce înseamnă treaba asta și sincer, mi s-a părut interesant. E, toate bune și frumoase până când, într-o mică pauză, am ajuns pe alte bloguri. Zonga s-a lansat într-o versiune beta la o petrecere. Lansatorii au chemat blogări care să propovăduiască și să invite lumea să încerce noul serviciu. Nimic rău aici, ba mai mult, cică acea petrecere a fost foarte reușită. Win-win, a zis dam ăsta.

Din păcate, după chef, blogării au scris niște articole. Ei bine, au început să cadă buștenii de mai să-mi rupă spatele. Permiteți-mi să vă încânt privirile cu puțină esență lemnoasă:

”Acum avem Zonga.ro, un produs 100% românesc, creat de echipa de oameni harnici din spatele Trilulilu.”

Ce înseamnă de fapt 100% românesc? E o tâmpenie indusă de duduile blogărițe care cred că ar conta pe undeva cât de românesc e un produs sau serviciu. Atâta timp cât tindem spre globalizare, contează creierul din spate, nu eticheta superficială dată de unii. Și dacă era numai 75% românesc care era problema? Dacă un român fu deștept și a realizat ceva, să fie lăudat. El, nu poporul.

”În afară de petrecerea foarte fun de aseară, Zonga e un produs care merită lăudat, mai ales fiindcă îmi pot imagina cât de dificil a fost ca echipa să obțină drepturi pentru a difuza piesele din baza de date.”

De fapt drepturile se cumpără. Acest serviciu trebuie lăudat atunci când funcționează și deci face profit. Până atunci e o investiție care promite. Nu contează, party fun și un produs. Bravo Andra.

”Pana la lansarea oficiala vor fi un milion si jumatate de melodii, toate relevante pentru Romania […]”

Zise Bobby Voicu. Băi nene, asta e tare. Adică muzica de acolo e relevantă pentru România? Bună, bună asta. Dacă restul lemnelor au fost fag sau stejar, ăsta din urmă e tec.

Mai departe, articole tot mai slabe. Și mai slabe. Nu am eu nimic cu oamenii citați, dar de ceva timp blogării se bat cu pumnii în piept că ei ”livrează”. Băi, ”livrează” ”conținut de calitate”. Adică pui două poze ca să se vadă cum te-ai distrat la party-ul fun? Da, dacă nu poți mai mult. Stați că mai este. Elena ”Proiect” Cîrîc a descris party-ul în tot fun-ul temelor alese. La sfârșit și-a adus aminte că stai să scrie și doo rânduri despre subiectul principal. Principal după party. Adică principalul din rândul secundarelor. Mai mult, Elena a oferit invitații celor care au convins-o că vor oferi feedback celor de la Zonga. Păi așa a fost convinsă:

”Super party:). Mi-a placut ideea cu cele 5 teme.
Promit ca ofer feedback daca primesc o invitatie :) De cateva ore caut si eu una:(”

Asta se ”livrează” în blogosferă. Oameni care nu reușesc să scrie articulat și coerent, oameni care nu-și pun anumite probleme atunci când promovează ceva. Păi oameni buni, de ce ar conta pentru mine faptul că respectivii oferă în mod legal muzica? Dacă nu e legal, li se închide taraba. E simplu. Asta la ei. La mine ce ar putea fi ilegal? Faptul că fac un click pe butonul play pe site-ul x? Dacă nu descarc un fișier ce nu conține o licență, cum pot comite o infracțiune? Nu contează asta. Era prea fun party-ul. Dormiți liniștiți oameni buni, blogării livrează. În mod relevant, desigur. O altă părere, dar mai părintește spus, aici.

Hăhă, până la urmă cine urmărește hashtag-ul, livrează. Și cine livrează, are brand personal.

2 comments

  1. Salut, Ionut, credeam ca m-ai uitat de cand n-ai mai scris nimic de mine. 🙂
    N-am de ce sa ma explic, dar hai sa-ti spun pe scurt: N-am pus poze despre cum m-am distrat eu la party, in schimb am explicat un pic ce-a fost cu party-ul acela, tocmai fiindca erau foarte multi care nu intelegeau conceptul. (pe hashtag)
    Lansarea a fost strict legata de produs (genuri muzicale diferite, gusturi diferite, bla bla); poate ar fi trebuit sa insist si mai mult pe partea asta.
    De ce n-ai ales celalalt comentariu “castigator” daca tot esti corect, impartial, obiectiv?
    In fine, somn usor.

    1. Nu nu, aia cu pozele era Andreea Burlacu – a și specificat de ce le-a pus. Da, ai explicat cum era cu party-ul, că ăla era scopul. Nu e nimic, așa se vede cum e cu livratul. Majoritatea ați înțeles că merită să fiți drăguți pentru că ăia au organizat party. Când vine vorba de scris, nu sunteți în stare. Important e că ați fost la eveniment și aveți brand personal.

Leave a Reply

