Cum îți dai seama că ești un blogăr de succes?

Nu știu dacă ați observat, dar în ultima vreme oamenii minunați s-au înghesuit să scrie articole despre cum să te faci un blogăr mai bun. Bine, de fapt știu că ați observat pentru că s-au rituituit unii pe alții până au picat serverele, dar ziceam și eu așa. Bine, acum că ai aplicat prețioasele sfaturi ale Nebuloasei, Tonomatei cu scufiță, Marius Sescu sau oricare alt blogăr om minunat, te-ai promovat până n-ai mai putut și alte lucruri decente specifice profesiei, cum știi că ai atins culmile succesului? Ei, cu asta te ajută dam ăsta. Sunt niște principii cu da sau ba, nu e vorba de procente sau puncte. Ori te încadrezi și poți bifa, ori nu. Mai pe blogosferește, le puteți nota cu adevărat sau fals. Hai să vedem.

1. Ți-ai concediat șeful. Ești frilensăr. Sau nu, dar îți place să spui asta.

2. Faci parte din comunitate. Nici măcar nu contează care și dacă este de fapt o comunitate. Poate doar ai ieșit cu blogării din satul tău la bere.

3. Ai un blog care arată mișto. Ți se spune asta tot mai des. Atât de des încât te miră pe tine, care de fapt nu ai nici o legătură cu design-ul sau cu întreținerea site-ului.

4. Ai twitter, facebook, google+, linkedin, myspace, hotmail, yahoo messenger, AOL, abțibild cu emblema de la Firefox lipită pe laptop.

5. Ai smartphone. Dacă nu ai, dar ai scris pe undeva că ai, se pune.

6. Faci bani din blogging. Cineva te plătește pentru a face ceva pe blogul tău. Oarecum publicitatea se mulează pe tine.

7. Ești influencer. Aici e ușor, trebuie doar să o spui tu sau să-i plătești pe alții să o spună. Partea bună este că acest fapt nu poate fi contestat deoarece nu există argumente care să-l susțină sau să-l definească. Cel puțin nu în universul coerenței.

8. Ai devenit atât de important încât cineva ți-a trimis la un moment dat cel puțin un șampon. Chiar dacă tu ai scris advertoriale pentru cozonaci, faptul că un cineva se așteaptă să scrii și ceva despre un șampon înseamnă că ești polivalent și te pricepi la toate.

9. Ai fost la o ”conferință despre online”, dar nu ești Dan Ciulea.

10. Ai fost invitat la film și, mai mult, ai împărțit un bilet cititorilor tăi prin mai multe concursuri pe blogul tău. Da, ați citit bine, un bilet prin mai multe concursuri.

11. Nu ai comentatori proști sau inculți. Toți sunt pupincuriști.

12. Ai mai mulți hateri. Cu cât sunt mai mulți oameni care te contrazic, cu atât spusele tale au o valoare mai mare. Ideal ar fi ca toată populația planetei să te heituiască, dar ăsta e un ideal. Teoretic e posibil să te heituiască doar 99.99999998571429% pentru că 100% presupune că te contrazici singur, dar timpul le va rezolva pe toate.

13. Ți-ai propus ca în 2012 să faci mai multe proiecte.

14. Ai mulți unici. Adică comunitatea care te rituituie.

15. Ești singurul/singura care ți-ai dat seama că scrii bine. Dacă ar spune-o și alții, sigur ar fi din interes și într-o aură de subiectivism.

 

E o treabă serioasă, deci dam ăsta recomandă să ai măcar 87% din cele de mai sus bifate sau notate cu adevărat. Dacă ai reușit, felicitări, ești un om de online! Ești înfipt la evenimente, faci bani, ești spicăr și ești singurul care crede că propriile texte au vreun farmec. E exact ce trebuie să însemne un blogăr! Bravo!

Advertisements

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s