Că care e prețul unui blogăr?

Mai știți că diverși au scris despre cum n-ar trebui să se vândă blogării pe bani puțini? A, nu? Păi stați că vă împrospătează dam ăsta memoria. Bine, pe mine mă amuză ideea atâta timp cât sunt atâția blogări care scriu atât de prost dar vor să-și ”monetizeze” blogul. Acum am găsit ceva foarte tare (nu serios, fără ironie) care face articolele de genul să pară și mai amuzante.

Doamnelor și domnilor, oameni minunați, antreprenori și/sau orice englezism credeți că vi se potrivește, BLOGAL INITIATIVE. Sincerele mele felicitări celui/celei care a pornit treaba asta. Nu serios, asta e o idee bună și productivă. Repet, fără vreun iz ironic. Puteți citi acolo cu ce se ocupa inițiativa asta (nu e un link de-ăla capcană care să vă ducă la Raluca Moisi și să vă oripilați, aveți încredere în dam ăsta). Da, de fapt ce se spune că ar fi.

”Blogal Initiative este, simplu spus, inițiativa 2.0 care vrea să pună umărul la dezvoltarea blogosferei locale.” – rușinică celui care a scris asta. Dezvoltare pe naiba.

Hai să vedem cum arată o campanie propusă de inițiativă. Aici, zic. E foarte simplu, trebuie să faci reclamă pe blogul tău. Cu link-uri, clipuri, rom rom, melodia aia cretină, astea. Deci advertorial nene. E, faci asta și ai șansa să câștigi 100 de euro. Bine, e lesne de înțeles că toate articolele arată cam la fel și sunt la fel de originale. Da. Cică se punctează implicarea, cu alte cuvinte nu scrii un articol, ci te agiți și tuitui până nu mai poți, ca să ai implicare. Bănuiesc că v-ați prins că tocmai aici e geniul. Adică tu, un nene care vrei să-ți faci reclamă pui la bătaie 400 de euro+partea ăstora cu inițiativa. Să zicem 800 de euro în total? Nu. hai să fie mai mult. Hai 1600 de euro. Să mai zicem că din toate 4 județele, se agită 400 de blogări. 100/județ. E plauzibil, nu? E, asta înseamnă niște cheltuieli de 4 euro/blogăr. Și până la urmă e pe cap de blogăr, că blogărul nu-și permite să scrie un singur articol. Blogărul se zbate ca un Dan Ciulea la conferințe între poantele cu virgini.

Acum hai să nu fim răi, ăia 400 de blogări mai au câțiva ochi care-i urmăresc. Deci tu, nenea ăla care voiai reclamă, arăți afișul tău unui număr semnificativ de ochi. Eu zic că e bine. La fel și dam ăsta. Dacă faceți și voi calculele puteți observa că ies în câștig toți în afară de blogării care se agită. Bine, câștigă și ei. Promovare. După niște ani de promovare și susținere ajung ca Raluca Moisi să primească o sticla de șampon și să scrie două articole despre.

Deci, cum era, Dojo? Nasol, zic eu. Oricum ar fi, ăștia cu inițiativa sunt tari. Dam ăsta e mândru că v-a găsit. Închei cu un citat:

”Pentru că Blogal Initiative pune accentul pe partea practică, aplicată, iar practica înseamnă toate aceste lucruri. Și mai mult de atât…” (a se pune accent pe ultima parte)

Advertisements

8 comments

  1. Ai observat probabil ca nu toti postam asemenea articole. Eu nu as participa la acel program, in conditiile in care agentiile imi platesc articolele, nu ‘concurez’, dar, daca pentru altii este o solutie buna si le face placere, de ce nu? Vad ca sistemul se bucura de succes, oamenii sunt multumiti, totul e OK. Ca eu probabil am ales o alta solutie, e deja o discutie separata 😉

    1. Stai puțin. Mai nou succesul blogosferic se măsoară în reclame/metru pătrat. Ce mă deranjează pe mine e că blogării cred că așa vor ajunge să fie apreciați când de fapt fac parte dintr-o rețea publicitară cu costuri scăzute. Ba chiar am citit la unu’ că lumea preferă articolele astea de 2 lei în detrimentul spoturilor de la TV. Sistemul e foarte tare. Jos pălăria.

  2. Buna ,

    O intrebare probabil inocenta dar care mi-ar permite sa ma lamuresc (poate) : in ce ar putea consta dezvoltarea blogosferei? Care ar putea fi criteriile de masura?

    1. Dezvoltarea înseamnă un produs finit mai bun. Dacă e blog, se citește. Blogurile sunt mai bune atunci când se citesc, nu când se promovează artificial.

  3. Reblogged this on Viata in oline. and commented:
    Hai să vedem cum arată o campanie propusă de inițiativă. Aici, zic. E foarte simplu, trebuie să faci reclamă pe blogul tău. Cu link-uri, clipuri, rom rom, melodia aia cretină, astea. Deci advertorial nene. E, faci asta și ai șansa să câștigi 100 de euro. Bine, e lesne de înțeles că toate articolele arată cam la fel și sunt la fel de originale. Da. Cică se punctează implicarea, cu alte cuvinte nu scrii un articol, ci te agiți și tuitui până nu mai poți, ca să ai implicare. Bănuiesc că v-ați prins că tocmai aici e geniul. Adică tu, un nene care vrei să-ți faci reclamă pui la bătaie 400 de euro+partea ăstora cu inițiativa. Să zicem 800 de euro în total? Nu. hai să fie mai mult. Hai 1600 de euro. Să mai zicem că din toate 4 județele, se agită 400 de blogări. 100/județ. E plauzibil, nu? E, asta înseamnă niște cheltuieli de 4 euro/blogăr. Și până la urmă e pe cap de blogăr, că blogărul nu-și permite să scrie un singur articol. Blogărul se zbate ca un Dan Ciulea la conferințe între poantele cu virgini.

    Acum hai să nu fim răi, ăia 400 de blogări mai au câțiva ochi care-i urmăresc. Deci tu, nenea ăla care voiai reclamă, arăți afișul tău unui număr semnificativ de ochi. Eu zic că e bine. La fel și dam ăsta. Dacă faceți și voi calculele puteți observa că ies în câștig toți în afară de blogării care se agită. Bine, câștigă și ei. Promovare. După niște ani de promovare și susținere ajung ca Raluca Moisi să primească o sticla de șampon și să scrie două articole despre.

    Deci, cum era, Dojo? Nasol, zic eu. Oricum ar fi, ăștia cu inițiativa sunt tari. Dam ăsta e mândru că v-a găsit. Închei cu un citat:

    ”Pentru că Blogal Initiative pune accentul pe partea practică, aplicată, iar practica înseamnă toate aceste lucruri. Și mai mult de atât…” (a se pune accent pe ultima parte)

  4. Difuzarea unei reclame la tv costa si cateva mii euro pt 30sec. la o ora de difuzare la cote maxime. Adaugam la costuri inregistrarea reclamei ce poate costa de la cateva mii euro sau 100 mii euro (cat ajunge Una la dorna, cu animatie 3d, Maya etc); dar si echipa de marketing+PR, analiza piata, contactare televiziuni, contract etc. ce iau salariu cateva luni cateva mii euro pe luna. Durata: cateva luni de la idee pana la punere in practica, intermediari, pasi, deadline-uri respectate sau ba etc. Costuri: ajunge si la 100 mii euro pt o difuzare la televizor, cost ce se va regasi in pretul produsului.

    Si ramane alternativa online. Da, 100 euro (MAXIM) la un blogger, ca am auzit si de 50-100 lei de articol, x 1000 de bloguri contactate => MAXIM MAXIMORUM 10 mii euro scosi din buzunar de companie. Cat de ieftin ies in comparatie cu varianta de mai sus? De 10 ori mai ieftin, dar si de 100 ori mai rapid. Am nevoie de idee, de produsul de promovat (util mai ales unul care expira curand), si banii de la sef (10 mii euro ar putea fi o bagatela pe langa ce costuri poate avea o firma cu un produs expirat sau cu o generatie depasita ce trebuie si reciclata). Ce fac? scriu un articol frumos ( o seara) si dau mailuri cu secretara timp de 2-3 zile la fiecare blog din top 500 wordpress si top 500 blogspot si … voi vedea imediat crescand traficul pe site si apoi vanzarile cresc.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s