Star trails

Era septembrie, anul curent. Sunt încă mirat de cât de bine se vedea cerul de la numai 1000 de metri, Brebu Nou, lângă lacul 3 Ape. Atunci am făcut cadrele de aici. Aveam cu mine aparatul pe film și am zis să încerc și o expunere lungă. Pentru cei ce n-au încercat asta cu un aparat digital, n-au pierdut mare lucru. Pe scurt, senzorul aparatului se încălzește repede și zgomotul este semnificativ. Mai mult, cine nu are un grip și cel puțin in acumulator suplimentar nu prea are ce face. Dacă totuși aveți norocul să fotografiați din curte și puteți lega aparatul la 220 V, poate totuși merită încercarea. Eu am zis că e mai comod pe film. Asta a ieșit:

Aparat: Praktica LLC

Obiectiv: Pentacon 50 mm f/1,8

Film: Fuji Superia X-TRA

CN-16, C41

ISO 400/27°

24×36 mm 36 exp.

Timp de expunere: aprox. 3600 s

Deschiderea diafragmei: f/8

Eu unul mai aveam resurse să continui, dar după o oră m-am uitat la obiectiv și era acoperit de rouă. Am concluzionat că mai mult nu va ieși și am mers la culcare. E același film expirat, deci probabil de acolo verdele din cadru. Prelucrarea digitală a corectat efectul scanării și a îmbunătățit puțin contrastul. Ideal era să prind steaua Nordului undeva dar asta e, așa e când te mulțumești cu ce îți oferă curtea. Nu e rău totuși pentru o primă încercare.

Leave a Reply

