Una scurtă cu brenduri

Nu ştiu dacă aţi observat, dar “proiect” pierde teren în blogosferă. S-a cam plictisit lumea de proiecte. Totul să fie un proiect, tot blogărul să fie proiectant = depăşit. Acum cea mai trendy chestie e BRANDUL. Băi nene, totul e un brand. Orice tarabă care vinde gogoşi e brand. Nimic nu scapă nebrănduit. Pentru cei ce nu cunosc semnificaţia termenului (adică 98% din blogosfera antreprenorială), brand cam asta înseamnă.

Trebuie să deschid o mică paranteză aici pentru că se există nişte copiraitări care au proiectat brandul şi au brenduit proiectul. Cine? Minunaţii. Amândoi. Foarte tare. Proiectul a devenit brand, adică o sumă de branduri care de fapt nu sunt chiar branduri, dar brands tur se este acum proiect devenit brand adică marcă înregistrată. E logic, zic, ce vă strâmbaţi aşa?

Închid paranteza. Vă mai spuneam eu că mai nou şi blogării devin branduri. Adică să ai un brand personal. E, să ai un brand personal ar mai merge, dar omul nu devine brand. Dacă aveţi răbdare să cetiţi acolo pe wiki (voi cei care ştiţi să citiţi şi aveţi ceva şcoală) veţi înţelege. Nu trebuie să la ştii pe toate, trebuie doar să citeşti. Asta nu se poate în blogosferă. Eu unul nu eram sigur de noţiunea de brand, dar văzând lemnul din blogosferă am zis că hai să văd. Nu, eu nu sunt mai cult ca ei ci doar citesc înainte să zic ceva.

Picătura ce a umplut paharul s-a scurs la Nebuloasă în blog:

“Invitatiile sunt duble, detalii se gasesc si pe pagina de FB a brandului.”

Dragă Nebuloasă, un brand nu are pagină de facebook. Te asigură dam ăsta. Da, ştiu că e PR în stare pură, dar nu strică să vorbim şi româneşte.

Ce e drăguţ e că blogării profesionişti condamnă aşa zisa generaţie messenger. Mi se pare normal să-i critice pentru faptul că sunt inculţi şi nu reuşesc să termine un liceu, nu de alta dar majoritatea blogosferei are o limbă de lemn ce ar face Siberia o insulă tropicală.

Cam asta a fost ultima referire la Nebuloasa şi asta pentru că de azi nu voi mai nimeri la ea pe blog. Spun asta pentru cei 2 cititori fideli ai mei. Nu, nu mai pot citi un blog cu astfel de exprimări. Păcat. Noi să fim sănătoşi, că brandul se brănduieşte singur.

Advertisements

12 comments

  1. pai … daca vorbesc romaneste si renunta la limbajul “elevat”, cu ce sunt ei “mai buni” decat restu’ lumii? tu chiar vrei sa-i vezi (aka citesti) afectati psihic de constientizarea faptului ca si ei sunt doar oameni? pe cat urasc ipocrizia sarbatorilor religioase (stii tu: zilele alea in care oamenii isi aduc aminte ca au si ceva bun in ei, urmate de muuulte alte zile de pandit dupa colt cu cutitul in mana) … totusi parca n-as vrea ca ele sa dispara si sa vad energiile “oamenilor” canalizate 100% in directia cealalta.

    1. PR, comunicare și profesionalism. Dar în majoritatea urlă lemnul de nu-i adevărat. Trebe să mă fac și eu brand, că nu mai merge așa.

      1. lemnul? finutule! :)) … eu as fi zis ca urla altceva (stii tu: “gusturile se educa”, etc. ).

  2. Nimeni nu s-a nascut invatat dragi tovarasi si tovarase, dragi compatrioti romani, …. dar… cititi, cititi, cititi …. si iar cititi daca aspirati la leadership, self-branding si alte dorinte

    Si mai ales alegeti-va cu grija cartile…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s