Că când se plagiază

Se făcea că scriam eu acum o vreme un articol. Da, îl cam atacam pe celebrul alistăr Ştefan Murgeanu. Pe scurt, un domnişor a urcat pe scribd 1 (unu) articol de-al lui. Domnia sa tuitui repede cum că să zică cineva cam cum să reclame infracţiunea. E lense de înţeles că putea afla uşor cum şi unde să reclame. Se făcea reclamaţia, se dezurca articolul. Eu spuneam că uneori mai treci cu vederea sau în nici un caz nu faci tam tam. Nu am spus niciodată că ar fi normal sau corect să îţi însuşeşti un lucru care nu-ţi aparţine.

Vremea a trecut şi, în timp de domnia sa ajuta oamenii în carieră motivându-i să-şi concedieze şeful, articolele sale au mai fost plagiate pe ici pe colo. Ce e prea mult e prea mult, astfel că celebrul nostru alistăr a scris un articol. Numai că eu m-am referit la 1 (unu) articol urcat pe scribd, nu la alea 20 de bloguri care au plagiat cu neruşinare acel oarecare genial articol.

Cum spuneam, eu nu încurajez pe nimeni să fure. Pe scribd găsim cărţi scanate, ceea ce nu e chiar ok. Găsim texte care în nici un caz nu aparţin celor ce le pun acolo. Partea bună e că avem acces la ele, citim şi suntem mai câştigaţi. E aşa de rău ca un text de-al tău să ajute pe cineva, fie el copiat de un tăntălău? Nu, domnu’ alistăr, nu mă refer la peste 20 de bloguri ci la articolul de pe scribd. Deci, aşa rău o fi?

Bun. Legătura către blogul slab aici de faţă a atras pupincurişti motivaţi să-şi concedieze şeful, purişti, mari teoreticieni. Sunt sigur că ei n-au furat în viaţa lor. Ei n-au descărcat filme sau empetreiuri dă pă net. Ei îşi cumpără în cotinuare casete audio şi video. Dar bă, plagiatul e plagiat, deci, asta era important din ce am spus eu. Că oameni că să înveţe una alta, că diplomaţie, e, asta nu.

Cât despre valoarea textelor, păi aia o cam dă cititorul. Cam aşa e. Unul dintre lucrurile deranjante mi se pare titlul articolului: “A plagia sau a nu plagia”. Da dragilor, sigur nu e ceva ce ar căuta pe gugăl tot prostul. E exact esenţa discuţiei acel titlul. Exact asta era important. Lasă, să mai aducă o,297 kg de trafic şi asta.

Legat de plagiat, orice text de valoare e copiat. Sunt sigur că mulţi au transcris teorii Westergaard fără să dea link, dar, cu toate astea, tot cărţile lui se vor vinde. Vrei să-l găseşti pe mişel? Fă-o. Nu despre asta era vorba. Din păcate la blogări alta e problema. Dacă eu citesc articolul alistic pe un blog de 2 lei, neştiind cine l-a scris de fapt, eu n-o să ajung pe blogul genialului autor. Degi alistărul a pierdut un cititor pe care, de fapt l-a câştigat meritat. Dramatic. Sincer să fiu, nemulţumirea lor e justificată: un simplu articol blogosferic odată citit nu mă face să caut în continuare. Am părăsit blogul (care de 2 lei fiind, nu prea are alte articole care să merite citite) şi asta e.

Cireaşa de pe tort e comentariul lui Adrian (puncurist de alistări ocazional):

Adrian zice:

26.09.2011 at 15:59 –raspundeReply to this comment

As putea spune ca l-ai facut “cineva” prin articolul asta :) .

Si revenind la subiect si la intrebarea ta:

Eu nu ma opream doar la un tweet, imi sunam echipa de avocati (adica un prieten), si il dadeam in judecata… ii luam tot! Pana la ultima placuta de RAM din calculatorul lui si al alora care ii hosteaza site-ul unde a publicat plagiatura!

Asa.. ca sa se invete minte alta data sa mai “imprumute” de la mine si sa dea la altii ca si cum ar fi al lui :) .

P.S. I-am citit articolul lui “cineva”, a fost amuzant :) Mersi de link! :) .

Aşa. Deci Adrian îl dădea în judecată pe nemernic. Şi îi lua tot: nevastă, copii, maşină, Office 2007 piratat, Cd-ul cu Backstreet boys, posterul cu Eminem şi wallpaperul cu Rihanna. A, la fel în cazul celor ce-i găzduiesc hostează blogul. Suntem adulţi, nu? Nu-i aşa că ne dăm seama cam care ar fi şansele unui Adrian să primească despăgubiri în urma unui articol copiat de pe blog/site/proiect? Aşa-i. Şi eu sunt de aceeaşi părere.

Na bun, aia a fost cireaşa. Acum duda de pe tort: când un alistăr dă o legătură către dam ăsta, viaţa acestuia capătă dintr-odată sens. Devine cineva adică.

Bă da ce hateri au alistării ăştia. Eu unul nu reuşesc să înţeleg de ce.

 

Am reacționat exagerat spunând pe twitter că am fost plagiat?!”

Leave a Reply

