Una scurtă cu “antreprenori”

Eh, nu poate omul să fotoşopeze pozele în linişte sau să scrie despre telefoanele mobile pe care tocmai şi le-au cumpărat membrii redacţiei, că în lumea antreprenorială blogosferică dai de un morman de materie cenuşie (deşi această materie e tot timpul cenuşie, nuanţa ei diferă în funcţie de ultmiul meniu consumat), adică de un articol tare bun. Pentru că aici la redacţie mai întâi facem oamenii inculţi şi apoi explicăm unde au greşit, câteva corecturi:

 

Antreprenori sunt oamenii care se descurca – de fapt sunt persoanele juridice ce au primit titulatura asta printr-un contract.

Orice ajutor e bine-venit pentru un antreprenor, însă cred că acest ajutor ar trebui să vină după o fază în care antreprenorul s-a călit şi a demonstrat că se poate descurca. – prea penibil pentru a fi corectat, dar destul de tare încât să-şi merite locul aici.

Intrebare: antreprenoriatul se invata sau te nasti cu el in cap ? – de fapt se atribuie prin contract.

Cred ca el exista la nivel de predispozitie, insa in mod cert se educa. – PROFUND.

Si alimenteaza, in felul asta, o crestere artificiala a “antreprenoriatului”. Adica ne pacalim ca exista, cand de fapt nu prea. – deşi prima parte e greşită, spre final te-ai prins: NE PĂCĂLIM CĂ EXISTĂ.

 

Da. Aici la redacţie am hotărît de comun acord că e nevoie să definim antreprenoriatul ăsta după ideologia modernă, dar asta într-un articol viitor. Până atunci, legat de antreprenori,

VĂ ROG, CINEVA SĂ-I ADUNE DE PE JOS!

 

7 comments

  1. Nasty, antreprenorii astia isi castiga painea fara sa manance rahatul unori sefi nasoli. Isi permit sa plece 6 luni din tara, pentru ca asa le doreste muschiul si pot “antreprenoria” si de altundeva. Da, pentru multi dintre voi este “penibil” sa lucrezi din biroul de acasa, pentru ca ideea voastra de om de afaceri este sa ai un sediu care sa te coste o mare parte din ce produci. Pentru ca, nu-i asa, doar penibilii lucreaza de acasa. Nu stiu om care sa lucreze in containere, poate stii tu mai bine.

    Cand vei fi interesata de a-ti produce banii singura si a nu mai depinde de tot felul de sefuti, vei invata ca prima chestie pe care o faci ca “antreprenor” este sa-ti calculezi cheltuielile drastic, pentru ca nu primesti miloaga de niciunde. Si la o business de inceput, e cretin sa dai mii de euro lunar pe chirii si alte chestii “fancy”, cand, daca jobul iti permite, poti lucra bine merci de acasa sau dintr-un birou modest. Conteaza sa faci profit pe care eventual sa-ti cresti afacerea, nu sa castigi respectul unuia si altuia, care cred ca esti om de afaceri doar daca ai birou ca in Dallas.

    Eu sunt “antreprenor” (mi se pare oricum cretina denumirea) de 2 ani. 2 ani in care mi-am crescut castigul pana la de 4 ori cat am avut ultimul salariu si, in urmatoarele luni, exista perspective sa ajung la 10x ultimul salariu, care nu a fost nici el exagerat de mic. Da, o penibila care momentan lucreaza din camera de oaspeti a prietenilor nostri, pentru ca viata asta de antreprenor de tot rasul mi-a permis sa-mi iau barbatul de toarta si sa plecam sa vedem NY ca turisti cate 6 luni. Penibilii astia de antreprenori au 2 uriase avantaje: depind DOAR DE EI si au LIBERTATEA de a-si face programul. Si, daca te duce un pic capul, faci in cativa ani cat intr-o viata de angajat.

    Dar te rog, bate-ti joc in continuare de penibilii astia de antreprenori. Suntem de tot rasul.

    1. Hopa hopa, doamna. Nu zic să nu mai verşi năduful, dar nu e chiar aşa. “Antreprenorii” de care vorbesc eu ţin “traininguri” de tot rahatul, fac “proiecte” iar marea realizare a vieţii lor e un blog, realizare care ţin să o repete la tot felul de… conferinţe de tot rahatul. Atâta timp cat te zbaţi pe nişte reţele sociale, că altceva nu şti, parcă nu eşti chiar om de afaceri ci doar un tânăr care face un ban. Un om educat şi cu ceva în cap nu foloseşte expresiile citate de mine, cel puţin nu într-un spaţiu public.

      Cât despre şef, care e problema dacă ai un şef? Nu toţi suntem Raluca Moisi să urlăm că ne chinuie şeful. E normal ca o echipă să fie condusă de cineva. Mai mult, aş vrea să-ţi amintesc că există domenii (cică ar fi chiar mai multe) unde un om de la un calculator nu rezolvă nimic şi e nevoie de echipe de oameni cu diverse calificări. Tipic românesc: nu eşti liber dacă ai şef. Te înfrânează, îţi îngradeşte creativitatea. Ţin să-ţi amintesc că faci referiri la un domeniu restrâns aş spune eu.

      Văd că ai ţinut să argumentezi româneşte, cu banii. Adică nu contează ce faci şi ce spui, ai făcut bani. Propun să dai exemlu în continuare familia Becali, că doar ăia au şi mai mulţi bani.

      Să ştii ca n-aş fi aşa înverşunat, dacă nu i-aş vedea pe aşa zişii antreprenori încurcand zilnic câte ceva pentru simplul fapt că se simt proiectanţi şi consideră că legile, decenţa sau bunul simţ nu mai trebuie să facă parte din viaţa cotidiană.

      1. hai, zi drept: de fapt ti-e ciuda ca n-ai fost in tara minunilor si n-au aia poza ta in costumu’ lu’ Adam … basca tie sigur nu ti-au crescut veniturile de 4 ori de cand bantuie criza prin lumea asta. :))

  2. Nu am treaba cu alti antreprenori, mai ales nu cu cei online. Eu de pilda nu sunt atat de capabila ca ei sa fac bani doar de pe blog, asa ca, daca fac banii pe care eu ii fac muncind pentru diversi clienti doar scriind pe blog, ii admir chiar si mai mult. Uite ca mie nu-mi iese faza asta, siturile personale momentan is doar timp pierdut (comparativ cu restul de castiguri).

    Da, este relevant sa discuti si despre bani, ultima data cand am verificat nu-ti dadea nimeni gratis. Si comentariul venea la ideea ca “antreprenorii” stau in birouri in containere, ca de aia m-am ofuscat initial. In momentul in care esti singurul ce-si da de mancare (nu mai astepti un salariu), incepi sa inveti sa numeri banii, sa vezi cum ii inmultesti si mai ales sa calculezi cati castigi. Nu este chestie de lauda, este chestie de minim bun simt pentru un om care nu mai primeste ceva “sigur” in fiecare luna. Am lucrat 10 ani ca salariat, asa ca stiu cum creste iarba din ambele sensuri.

    Am avut in general sefi OK, dar am avut si cretini. M-am certat ca la usa cortului pentru zilele de concediu, zile pe care aveam dreptul sa le iau, dar mereu erau frecusuri si impresia generala ca pica totul in bot daca nu e proasta acolo. Probabil ca asta este motivul pentru care imi place viata asta de pierde-vara, ca nu mai decide nimeni ce fac eu cu timpul meu. Plus ca singurul sef tampit pe care il am, is eu si ma tratez 🙂

    Nu “evanghelizez” faza cu antreprenoriatul, pentru ca stiu ca nu toti au chef de asa ceva, dar ma irita comentariile “superioare” de genul celui de care m-am legat initial. Nu cersim nimic de la nimeni, culmea este ca ne castigam painea si mai aruncam niste firimituri si statului. Si suntem atenti ce bani intra si mai ales ce bani pleaca, pentru ca in situatia asta nu astepti sa treaca luna si sa primesti un salariu, nu de alta dar tu ti-l platesti.

    INTJ, nu a zis nimeni ca ii este ciuda, fa si tu un efort si citeste succesiunea de comentarii. Nu ma legam de articol, ma legam de comentariul no.1. Si da, consider ca este o realizare sa petrec niste luni intr-o tara pentru care multi nici viza nu au si in acest timp sa nu stau pe banii parintilor sau sa cersesc prin statiile de metrou. Fiecare cu prioritatile lui 😀

    1. cum ai scris si tu: fiecare cu propriile prioritati. pe mine argumentul “sua” (la fel ca “dubai”, “londra” si multe altele) ma lasa rece … iar cand vrei sa discuti ceva nu aduci argumente care n-au nici o valoare pentru partenerul/partenerii de discutie (de ex. la fel de “impresionat” eram daca ziceai ca tu nu mimezi orgasmul … pentru ca nu ma intereseaza si deci nu-i un argument valabil). in continuare, sa te lauzi ca ti-au crescut veniturile xN in conditiile in care in general oamenilor pe lumea asta le merge tot mai rau pe zi ce trece … d.p.m.d.v. se incadreaza la “de prost gust”. banii nu cresc in pomi … si ca sa se adune la tine, tre’ musai sa plece din buzunarul altora … iar in conditiile in care nu produci un bun fizic, tot d.p.m.d.v., e discutabil gradul in care acea acumulare e pe deplin justificata (informativ: nu-s prieten cu conceptul de I.P.).

      astea fiind spuse/scrise, eu radeam putin de/cu dam167 pe ideea ca el face altfel de poze (nu ca cele facute de scanner-ele alea) si de faptul ca, in conditiile astea, nu-i de mirare ca nu i-au crescut si lui veniturile.

Leave a Reply

