Retezat 2010 (R)

Da, câteva cadre de vara trecută. De fiecare dată mă grabesc să public cadrele, de cele mai multe ori cu prelucrări superficiale. Am vazut nişte fotografii şi ceva mi-a atras atenţia la nişte compoziţii montane: cerul desaturat. Aşa am ajuns la câteva din cadrele mele unde mi s-a părut că albastrul preponderent părea că ascunde unele detalii. Recunosc, a avut şi nostalgia un cuvânt de spus şi reflectă oarecum avântul de a revedea cât mai curând acele locuri. Nu public şi cadrele mai vechi pentru comparaţie pentru că efectul prelucrării nu e foarte pronunţat, dar mi se pare că aduce un plus. E greu să fotografiezi munţii atunci când eşti la altitudini de peste 2000 m din cauza luminii. Momentele în care lumina este favorabila sunt rare şi e greu să profiţi de ele atunci când eşti într-o scurtă excursie. Personal, mi se pare că albastrul cerului se răsfrânge ca o ceaţă peste crestele munţilor iar detaliile se pierd după saturarea din prelucrare.

 

 

 

 

 

 

 

În cadrele care m-au inspirat pe mine cerul era complet desaturat. Eu i-am păstrat o parte din culoare, pentru că nu-mi plac culorile vii şi un cer gri. Mi se pare că procedeul aduce puţin realism. Asta e sursa inspiraţiei.

One comment

Leave a Reply

