Oraşul de sub Tâmpa

5 comments

  1. Am o intrebare, sper sa nu te simti jignit, dar doresc sa ma asigur, ca doar ce te-am recomandat unui blog ca faci poze naturale … asadar, presupun ca nu iti prelucrezi fotografiile, nu ? 🙂 Sau le aplici mici retusuri.. ?

  2. Cred ca merita sa scriu un articol pe tema asta. Nu cred ca am eu experienta necesara sa fac lumina in treaba asta dar merita sa incerc. In primul rand nu mai exista poze naturale. Cel putin nu in sensul in care crede lumea ca ar fi naturale. Orice cadru, facut cu un aparat digital, suporta o serie de retusuri pana sa fie stocat pe cardul de memorie. In functie de aparat, fotograful isi poate alege in ce masura intervine algoritmul aparatului. Prelucrarea ulterioara se face in primul rand in functie de destinatia fotografiilor. Pentru printuri (adica fotografiile pe hartie fotografica) exista reglaje mai dure decat pentru fotografiile publicate pe web. Eu folosesc in total 3 monitoare: unul acasa, unul la servici si un laptop. Din cauza posbilitatilor grafice si a calibrarii diferite, pe fiecare din cele 3 fotografiile mele arata altfel (sunt diferente mici de tonuri de culoare). Deci cum ma putem spune ca e natural? Am vazut compozitii digitale de peisaje..niciunul nu avea sclipirea unei fotografii. De ce?

    1. Nu, m-am referit daca aplici retusuri folosind programe, adica gen luminozitate sau contrast. Dar am inteles treaba cu aparatul care cumva modifica singur cadrul pe care il surprinde 🙂
      De ce ? Repet, te-am recomandat cuiva care zicea ceva de fotografii naturale, am zis “na de-aici poze nemodificate-n Photoshop”. 🙂 Atat. Merci de raspuns.

  3. Toate sunt prelucrate. Nici nu exista notiunea de fotografii naturale. Fotografie inseamna expunere+prelucrare sau expunere+developare in cazul filmului fotografic. Sunt 2 procese care se completeaza reciproc. O fotografie neprelucrata e o treaba pe jumatate facuta. Multi cred ca dintr-un cadru mediocru, prin folosirea unui program de grafica, se poate obtine o fotografie reusita: FALS. Deci si prin urmare, a spune ca o fotografie e naturala (si neprelucrata) e ca si cum ai vinde o masina nevopsita.

Leave a Reply

