Parcul Naţional Retezat

Da, titlul e mult mai formal decât articolul. E vorba de nişte locuri foarte dragi mie. Dupa cum spuneam în articolul precedent, mă bucur că am ajuns aici anul acesta; pentru că nu am mai fost de câţiva ani şi pentru că trebuie. Eu trebuie să merg la munte. Doar acolo mă simt în siguranţă, acolo mă relaxez complet şi acolo îmi pot practica în voie principala pasiune: fotografia. E mai complicat, nu am să intru în detalii dar sunt locuri în care ma simt mai bun, în care pot intra în legătură cu toate straturile mele emoţionale, în care pot reflecta la tot ce în jurul meu, în care pot înţelege sentimente şi trăiri şi în care mă pot lăsa fascinat ore în şir de tot ce e în jur. Chiar şi atunci când urc admir fiecare creastă, fiecare nor, fiecare formaţiune de jnepeni, ating câte un con de brad şi mă bucur de mirosul coniferelor.

Încă mă uimeşte căldura cu care ne primesc aceste locuri şi siguranţa pe care ne-o oferă atunci cănd le respectăm. Te simţi protejat chiar de sălbăticia locurilor şi relaxat de căldura pădurilor de conifere. Evident vorbesc de zona de la altitudini între 1000 şi 1500 m. De asemenea îmi place să observ cu oamenii pe care-i văd în jur sunt schimbaţi de aerul curat şi frumuseţea decorului. Încă n-am văzut om care să nu fie schimbat de astfel de locuri.

Abia când treci de cota 1500 m şi vezi copaci smulşi din rădăcini, bolovani desprinşi din stânci sau trunchiuri despicate de fulger începi să-ţi faci o idee despre puterea pe care o are natura şi cat de neînsemnat eşti pe lângă decorul sălbatic din jur. Apoi intri în plafonul de nori şi parca intreaga climă se schimbă în jurul tău. Drumurile brăzdate de izvoare şi razele calde ale soarelui de după amiază la întoarcele te învăluie în sentimentul de căldură pe care-l pierzi în apropierea crestelor.

Din punct de vedere al tehnicii fotografice continui să învăţ cu fiecare cadru făcut. Focalizarea e foarte importantă din cauza decorului încărcat şi al distanţei mari între planuri. Până acum mi se pare că ar trebui focalizată zona din cadru pe care ai vrea să o priveşti. Regula treimilor pare la ea acasa. Filtrul de polarizare e indispensabil. Expunerea pentru zonele luminoase nu dă tot timpul rezultate. E greu să obţii fotografii de calitate din traseele scurte pe care le parcurgi într-o zi.

In this grey grey world where nobody sings
I saw the face of a human doll
Her eyes were glass and her hair was gold
From her sweet soft lips you could hear that song go

Nanana nana, nanana nana,…

In a place where hell is around the corner
I touched her hand it was baby sweet
She kissed me there I could feel the song
Going down my throat she was singing to me

Nanana nana, nanana nana,…

My daddy said if you wanna live
You better not touch this is not a toy
The truth is boy I’m a bloody fool
I left the one that I loved behind, singing

Nanana nana, nanana nana,…

Tell me what it is that brings me back to you
Tell me what it is I can’t stop loving you
Tell me what it is that brings me back to you
Tell me what it is I can’t stop loving you

So take me back to the land of yours
Where the black swan loves the one I lost
My generation sings with the radio on
The melody of the human doll

Nanana nana, nanana nana

Leave a comment