Lacul şi barajul Gura Apelor

Mă bucur că am ajuns aici anul acesta şi ne-am putut opri pentru a admira priveliştea. Barajul este cel mai înalt din ţară (168 m în secţiunea maestră) şi este contruit din anrocamente şi materiale locale, etanşarea fiind asigurată de un nucleu argilos. Lungimea la coronament este de 464 m iar lăţimea la bază este de 556 m. La fel de impresionant este descărcătorul de ape mari realizat printr-un deversor lateral cu o capacitate de descărcare de 875 mc/s. Principalul scop al acumulări este energia hidroelectrică.

Din păcate în ultimii ani multe acumulări au ajuns în posesia unor diverşi care au pus o barieră şi o tabla cu “proprietate privată”, restricţionând accesul la baraj. E mare păcat pentru ca aceste structuri au fost construite pentru oameni şi sunt nişte capodopere ale ingineriei. Prin urmare ar trebui ca noi toţi să ne putem bucura de măreţia acestora. Gura Apelor se poate vizita, traversa şi fotografia. Atât lacul cât şi barajul dau un farmec aparte zonei, care continuă apoi cu Parcul Naţional Retezat. Plimbarea pe coronamentul barajului îţi induce un sentiment înălţător în timp ce crestele îndepărtate linişte şi relaxare. Dar mai bine trec la cadre pentru ca puţinele cuvinte scrise de mine nu pot descrie un asemenea loc.

5 comments

  1. Da, şi mie îmi place mai mult prima. Din păcate era momentul din zi când NU trebuie să faci poze. Am stat destul de puţin la baraj şi nu am reuşit să gasesc cele mai bune unghiuri. La coborîrea pe lângă versantul stâng am sărit peste câteva izvoare, ca la intoarcere sâ calc în ultimul şi să-mi ud tenişii. Dar învăţăm, mai lucrăm cu focalizarea şi cu filtrele, facem condiţie fizică pentru cărat trepiedul şi rezultatele vor fi mai bune.

  2. Nu trebuie. Trebuie să nu merg la fotografiat când mă întorc în lumea civilizată sau să nu mai fiu atât de împiedicat.

Leave a Reply

