Cu si despre ecologisti

Pentru inceput as vrea sa subliniez (desi nu prea are legatura su acest articol) faptul ca am si eu anumite obiective pentru acest nou an. Da am si un “wish list” – asa se zice acum. Da, in inglish. Probabil am sa mai scriu un articol legat de aceasta lista cu wish-uri (ca asa e trendy sa faci daca ai blog). Acum insa, am sa dezvolt unul dintre aceste obiective si anume informarea publicului larg (cei 2 cititori, dintre care unul e Cornelia = trist) despre blogurile unor asa zisi ecologisti. De ce? Pentru ca scriu sau vorbesc prostii, care desi par a avea un scop nobil, nu sunt conforme cu realitatea in care traim. E bine ca se doreste…e pacat ca se face total altceva. Deci, pe scurt, voi “vana” cat mai multi dintre cei in care urla ecologismul si dragostea pentru umila noastra planeta dar scriu si vorbesc tampenii.

Ca sa nu fiu prea dur inca de la inceput, am sa va spun despre initiativa “Planeta eşti TU”, initiativa lasata din ce am inteles de Ambasada Britanica si doreste informarea oamenilor despre pericolele la care ne supunem umilele vieti prin ceea ce facem daunator planetei. Pentru a participa la acest concurs a fost nevoie sa raspunzi intr-un mod cat mai original la intrebarea “Daca ai fi Pământul pentru o zi, ce ai vrea să transmiţi oamenilor?”. S-au inscris mai multi copilasi (da, asa aleg sa caracterizez oamenii care nu pot trata o astfel de problema serios) care au facut prezentari, compuneri si animatii. Nivelul tehnic a fost unul ridicat: au aratat acesti copii cum se pot rezolva problemele omenirii si ale planetei, reducand traficul in orase, folosirea energiei eoliene si mai putina poluare. Au aratat asa cum ar arata un copil de 6 ani. Mult sub Captain Planet. Premiul acestui concurs a fost un notebook si o excursie de 3 zila la Londra.

Bun. Aceasta initiativa e un mic tertip propagandistic. Analizand la rece, pentru acest eveniment s-au cheltuit bani si nu s-a realizat nimic. Nu vad care ar fi fost nivelul de informare al oamenilor, nu s-a propus nici un concept serios si mai mult, ai invata mai multe urmarind Captain Planet. Si totusi, fatuca castigatoare a facut o animatie de 2 lei si a mers intr-o excursie. Mai bine se plantau pomi de banii aia sau se plateau oameni care sa curete diverse locuri.

Par rau? Uite si cateva citate care reflecta pasiunea participantilor:

“HAI SĂ NE INVENTĂM O INIMĂ VERDE!” Andrada Tataruca

“Noapte buna tuturor, voua celor 6 354 671 298 de fii si fiice ale mele.” –  Matica Elena Monica in rolul Pamantului

“Asa ca O Planeta curata presupune o atmosfera curata ca aerul din mediul rural.” Laura-Grigorita Mitrache

Ziceam ca aceste initiative nu au rezultate reale? Urat din partea mea. Acest concurs si lucrarile bune inscrise au impulsionat-o pe Simona Stanescu sa lanseze un nou blog: Jurnalul Terrei. Si-a inchipui ea ca ar fi pamantul si ar spune oamenilor care ar fi solutiile sa traim toti in pace si armonie. Ma rog, ideea in sine nu e rea, ar fi interesant ca ea sa fie adresata copiilor (desi sincer cred ca e). Din pacate insa problemele abordate, precum si solutiile propuse, atat formularea lor cat si principiul sunt…incerc sa nu fiu rau…stupide. Am sa dau si argumente si am sa dau acestei domnisoare dreptul la replica, ca doar asa e frumos. E greu sa dezbat aici toate articolele, asa ca am sa ma refer la cel mai tehnic, dar si cel mai penibil, adica acesta. Lumea (care are nasul numai in monitor si cultura generala cu care sa se laude doar pe net) nu vrea sa inteleaga ca nu exista in momentul acesta surse de energie care pot fi folosite la scara larga pentru a prelua in intregime necesarul. Exista turbine, exista celule fotovoltaice si functioneaza. Dar la scara redusa. Implementarea acestora la scara larga nu este posibila. Nu inca. Principalul motiv pentru care nu se renunta la vechile metode este economia. O tara ca Romania (dar si multe altele) nu isi pot permite sa schimbe un sistem energetic. Dar sa revin la articolul de mai sus.

“Şi mi-am spus: ce-ar fi dacă fiecare pas pe o treaptă ar produce o anume cantitate de energie atât de necesară societăţii voastre? Ce-ar fi ca, de fiecare dată când faceţi acel pas, în graba voastră de a urca sau coborî la un alt nivel, un sistem din interiorul treptei ar genera energie? Apoi am încercat să-mi imaginez sistemul …” – si dupa cele puncte de suspensie hell broke loose. Eu proiectez astfel de trepte, scari si elemente de genul si pot spune ca au un obiectiv clar: sa faca mai usor accesul oamenilor si obiectelor de care au ei nevoie in diverse cladiri sau in locuri oarecare. Sistemul propus de Simona nu se poate aplica intr-un asemenea caz. De ce? Pe scarile alea nu trec doar oameni, ci trec oameni care duc un frigider inauntyru, un seif, un dulap si multe altele. E usor de inteles ca greutatea pe care scarile trebuie sa o suporte e suma celor enumerate. De fapt cel putin 300daN/m^2. In plus, daca acest sistem s-ar aplica unei scari, ar fi enrom de scump si foarte greu de intretinut.

“Aşa văd eu lucrurile; desigur, nu sunt fizician, deci nu am cunoştinţele necesare de a detalia şi a extinde ideea până la calcule complicate; totuşi, consider că acesta ar fi un mod în care într-adevăr mă puteţi ajuta (cum spuneam, inconştient).”

Pai Simona, daca nu ai cunostintele, de ce ne onorezi cu solutii? Doar pentru ca era tastatura noua si simteai nevoia sa o folosesti? De ce nu sustii scolile care pregatesc oameni care vor putea cauta solutii in viitor? De ce nu indrumare spre domeniile care pot face diferenta? De ce nu trimiteri spre materiale pe care cei abilitati le pot folosi pentru a extinde, cum zici tu, ideile lor sau ale altora? Am sa raspund tot eu acum, cu mentiunea ca voi modifica daca vei raspunde tu mai bine. Pentru ca nu vrei sa faci ceva…ci doar sa pierzi timpul intr-un mod considerat de tine util.

In concluzie, am sa spun de ce ma deranjeaza oamenii care au astfel de abordari: profita de prostia sau naivitatea altora si dezinformeaza. Lanseaza idei neadevarate si neconforme cu realitatea. Si asta doar pentru ca fiecare isi poate face un blog. Sau un site. Numai ca am vazut oameni care au inteles gresit problemele poluarii tocmai din cauza celor ce au astfel de formulari. Pentru ca asta fac, citesc bloguri gen asta cu jurnalul in loc sa arunce un ochi pe Discovery Channel. Nu are rost sa zic ceva de literatura de specialitate.

Voi promova, in sensul negativ, de acum incolo articolele si blogurile care fac ce spuneam eu ceva mai sus in speranta ca cei care imi vor nimeri blogul cautand blog roz, pestera Scarisoara sau blogul Deliei vor intelege si le vor evita. Nu sunt impotriva ecologismului, ci doar a propagandei si prostiei din jurul lui. Si daca tot scrie photo acolo sus la blog am sa pun si niste poze si in semn de solidaritate fara rugina, cenusa sau alte lucruri care trimit la poluare. Ne putem bucura de ce e in jur cautand solutii la modul serios.

Leave a Reply

