In lumea blogărilor

Avertisment: Acest articol contine cuvinte si/sau expresii licentioase.

In principiu articolul e o reactie la un alt articol scris de cnoscutul/celebrul/zeusul blogger Zoso. Fiecare poate avea parerea lui, poate emite idei sau pur si simplu isi poate dori ca albul sa devina negru peste noapte. In schimb maniera in care emite acest Zoso propriile sale pareri e…de domeniul penibilului. Au mai fost reactii asemenatoare chiar pe blogul sau, unde diversi sau diverse au incercat sa-i explice cum stau de fapt lucrurile.

Cei ce cititi randurile de fata poate cititi si articolul lui sau poate nu. Ca un rezumat, Zoso e satul de serpentine. Prea multe curbe domnule la drumurile astea. Sugestiv, pune si o fotografie cu Transfagarasanul ca de…daca e vorba de serpentine, transfagarasanu “ruleaza” (corespondentul argotic pentru “rulz”). Aceste serpentine sunt prea multe si prea iritante, pentru ca romanii sunt lenesi. Adica de lene au facut curba in loc de un drum drept. Inainte sa intru in miezul problemei si sa folosesc cuvinte tehnice tin sa mentionez, ca sa nu va faceti o impresie gresita despre Zoso, ca acest Zeus al blogurilor cunoaste una alta despre ingineria constructiilor. Nu are studii in domeniu dar in perioada cand umbla cu ********* (persoana care nu face obiectul acestui articol) o futea pe una de la constructii. Acestea fiind spuse, evident e oarecum familiarizat cu anumite norme de proiectare, abordari tehnice sau poate chiar principii de calcul. Domnisoara respectiva probabil a omis sa-i povesteasca despre normele specifice din cauza dorintei arzatoare sau epuizarea de dupa…actul fericirii.

Deci, stimate doamne, stimati domni, draga Zoso, drumurile sunt proiectate si executate dupa anumite norme, elaborate pe baza unor criterii (amplasament, teren de fundare, utilitate…etc.). Ca in cazul oricarei constructii, proiectarea unei rute sau a unui drum tine cont atat de aspectul structural cat si de cel economic. De exemplu solutia traversarii unui versant printr-un tunel poate fi prea costisitoare si poate dura foarte mult. Sigur, un rol determinat il are amplasamentul (una e Transfagarasanul, zona cu gnaise granitice foarte dure si alta e un deal cu caracteristici geologice de alta natura). Ar mai fi ceva…cum spunea si un alt domn la sectiunea “comentarii”, drumul urmeaza curbele de nivel; se adauga normele legate de curbe, razele acestora si asa mai departe. E la mintea cocosului sa realizezi ca nu poti “trage un drum drept” asa cum iti vine tie (solutia cu mutatul dealului e atata de puerila ca nu merita luata in serios). E adevarat ca multe drumuri au fost proiectate si executate acum cateva zeci de ani, dar au fost gandite pentru a avea o anumita utilitate. Acum se pot face altele, dar in nici un caz “indrepta” drumurile executate. De asemenea un drum precum Transfagarasanul este o lucrare inginereasca la scara mare, care ridica multe probleme, mai ales economice.

In concluzie, romani suntem. Daca avem blog, avem si o parere publica. Indiferent de cunostinte sau specializare, ne dam toti cu parerea indiferent de domeniu. Romanii sunt intotdeauna mai destepti. Zoso este un succes. Chiar si cand scrie tampenii lumea vorbeste cu sau despre el sau blogul lui. Eu am fost mai bland in comparatie cu Mircea Badea sau altii. Important e ca s-a vorbit la TV de blogul lui…nu ca l-a facut unul sau altul cu o si cu otet.

In final un sfat pentru tine, Zoso: Daca n-o mai futi pe domnisoara cu ingineria in constructii, intreab-o cum e cu drumurile, poate iti schiteaza si un profil longitudinal si niste racorduri. Probabil acum ca e satisfacuta de la atata futut i-o fi mai usor sa-ti explice cum stau de fapt lucrurile.

Advertisements

2 comments

  1. Asta nu e important. Chiar nu e. Insa modul in care a formulat-o se ridica la nivelul unui colt de strada. Dupa parerea mea e un aer de superioritate pe care nu-l pot accepta in jurul unui astfel de subiect.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s